וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: "לא לתת למרקל לנאום בגרמנית"

פנחס וולף

9.3.2008 / 11:56

אלדד הודיע כי יעזוב בהפגנתיות את המליאה בעת נאומה במשכן. "אני פשוט לא מסוגל לשמוע את השפה הזאת בכנסת"

חבר הכנסת אריה אלדד (איחוד לאומי - מפד"ל) הודיע כי הוא יצא ממליאת הכנסת בשעה שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תישא את נאומה שם בגרמנית. לפי החוק, רק ראשי מדינה רשאים לנאום בגרמנית בכנסת. לדבריו, קנצלר גרמניה הוא לא ראש מדינה (בניגוד לנשיא או ראש ממשלה), אך למרות זאת הולכים לשנות את התקנון כדי שתוכל לדבר במליאה.

"בעבר היו שני נשיאים של גרמניה שדיברו במליאה. אני פשוט לא מסוגל לשמוע גרמנית במשכן הכנסת". אמר אלדד. "אם ניגנו פעם וגנר צריך לשמוע שוב וגנר? כשבא ראש מדינה ואנו מחויבים לתת לו לנאום על פי חוק זה משהו אחד, אבל לא ראוי לעקם את החוק כדי לשמוע את השפה הזו במליאה".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל (קדימה), אמר כי לאחר פנייתו של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), שביקש לשנות את התקנון על מנת לאפשר למרקל לנאום במשכן, כי אין צורך לשנות את התקנון. לדבריו, ועדת הכנסת תתכנס והיא אמורה לאפשר בצורה יוצאת דופן את הנאום. "כיו"ר הוועדה אני חושב שצריך לאפשר לה לנאום. היא ידידה של מדינת ישראל ושגרירה שלה באירופה. היא זכאית לכל הכבוד כדי שתוכל לנאום במליאת הכנסת. זכותו של כל חבר כנסת להתנהג בהתאם להשקפת עולמו", אמר טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully