וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס: "קסטרו מרגיש מצוין ושופע רעיונות"

9.3.2008 / 11:02

את הדברים אמר נשיא ונצואלה לאחר שביקר אצל פידל קסטרו בסוף השבוע. זהו ביקורו הראשון בקובה מאז פרש המנהיג הקובני מתפקידו

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס ביקר אתמול (שבת) את ידידו ומנהיגו הרוחני פידל קסטרו בפעם הראשונה מאז מנהיג קובה בן ה-81 פרש. לדברי צ'אווס, קסטרו היה במצב רוח טוב ושופע רעיונות. צ'אווס, שעשה עצירה בקובה לאחר מפגש פסגה בסנטו דומינגו בו נכח, בילה את כל הבוקר בשיחה עם קסטרו.

"מצאתי אותו (קסטרו) שמח, מרגיש מצוין ושופע רעיונות ומחשבות עמוקות", אמר צ'אווס בראיון לטלוויזיה הקובנית. קסטרו, שלא הופיע בפומבי מאז חלה ביולי 2006, פרש מהשלטון ב-24 בפברואר והוחלף על ידי אחיו ראול, המנהיג החדש של קובה מזה כמחצית המאה.

בהצהרה לעיתונות שפירסמה ממשלת קובה אמר קסטרו כי הוא שוחח זמן רב עם צ'אווס וכי השניים אחים. קסטרו וצ'אווס האשימו את ארצות הברית בכך שעמדה מאחורי התקיפה של קולומביה על מורדים ששהו בשטח אקוודור לפני למעלה משבוע. תקיפה זו עוררה משבר דיפלומטי שאיים על היציבות באזור.

נשיאי קולומביה, ונצואלה ואקוודור הצליחו לסיים שלשום את המשבר החריף ולחצו ידיים בתום פסגת "קבוצת ריו", בה התבקשו ליישב את המחלוקות ביניהם. נשיא אקוודור רפאל קוראה, שעמד לצד נשיא קולומביה אלווארו אוריבה ונשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, אמר כי עם לחיצת היד "נפתרה התקרית שגרמה לנזק רב כל כך". לדברי קסטרו וצ'אווס, פיתרון המשבר בדרך של שלום היא תבוסה לארצות הברית האימפריאליסטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully