וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הקפיא את דמי הקבורה למשפחת המחבל

פנחס וולף וספי קרופסקי

9.3.2008 / 15:19

בפתח ישיבת הממשלה ספד אולמרט להרוגים בפיגוע בירושלים. בדיון נוסף הוא הורה לבחון את פירוק סוכת האבלים של משפחת המחבל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה אהוד אולמרט הורה היום (ראשון) להקפיא את דמי הקבורה למשפחתו של המחבל, שביצע את הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. בדיון שערך היום עם גורמים ביטחוניים ומשפטיים הוא הורה גם לבדוק משפטית אפשרות לפרק את סוכת האבלים שהקימה משפחת המחבל בביתה בשכונת ג'בל מוכבר בירושלים. אומרט אף הצהיר, כי בכוונתו לקדם חקיקה שתשלול קצבאות ממשפחות של מחבלים בעתיד.

אולמרט פתח את ישיבת הממשלה בתגובה לפיגוע בישיבת "מרכז הרב". "המפגע הגיע לישיבת מרכז הרב לא במקרה, זה לא היה מקום מזדמן אליו הגיע הרוצח במהלך חיפושיו אחר קורבנות אפשריים", אמר. הוא הדגיש כי הישיבה היא "מקום מיוחד בירושלים. אני מכיר היטב את הישיבה ותלמידיה, ולעם ישראל יש הערכה רבה לישיבה". אולמרט ספד לשמונת הנרצחים בפיגוע שאירע ביום חמישי. "קיים כאב על ההרג והרצח הנפשע. מעבר לכל המחלוקות כולם שותפים לכאב. יהיה זכרם ברוך".

ראש הממשלה הודיע כי הישיבה היום תתייחס בעיקר לסוגיה הביטחונית. "אני רוצה לומר לעם ישראל שישנם איומים וישנם חששות, אבל העובדה שהיום נדון בעיקר בהיבטים האלה - אין זה אומר שאין להם מענים", הדגיש. "למדינת ישראל יש מענים לכל האיומים, ויכולת להשיב לכל הסכנות. יש לנו ידע, תעוזה ועצמה להתעמת עם כל מה שעלול לאיים על ביטחון אזרחי ישראל".

סגן ראש הממשלה, השר אלי ישי, אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה, כי נכון להעביר שינוי בחקיקה שעל פיו כל מי שמבצע פיגוע ונושא תעודת זהות כחולה או כל אישור שהייה אחר, ראוי לשלול מבני משפחתו את אישור שהייתם ובאופן מיידי להרוס את ביתם. לדבריו, נכון לקבוע בחוק את האבטחה בכל מוסדות החינוך ועל המדינה לשאת בהוצאות האבטחה לפי קריטריונים שייקבעו מראש ובהתאם לנסיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully