וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולה מדודה בעזה יכלה למנוע הפיגוע"

פנחס וולף וקובי מנדל

9.3.2008 / 9:25

לדברי השר מג'אדלה, "דבר גורר דבר. אנחנו נמצאים במעגל דמים". נתניהו: "על הערבים הישראלים לבחור צד"

שר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה (עבודה), אמר כי "אם ישראל לא היתה פועלת בעוצמה רבה כל כך ברצועת עזה, ייתכן שפיגועים כמו זה שהיה בירושלים היו נמנעים". בראיון לגלי צה"ל הוסיף מג'אדלה, כי "אין לי ספק שתגובה מדודה היתה מביאה כעס פחות, אבל זה לא מצדיק רצח של בחורי ישיבה. דבר גורר דבר אנחנו נמצאים במעגל דמים".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בתגובה להשלכת האבנים בכבישי הצפון ולדגלי חיזבאללה וחמאס שהונפו בסוכת האבלים של משפחת המחבל, שביצע את הפיגוע בירושלים, כי "על מנהיגי הציבור הערבי-ישראלי לבחור באיזה צד הם. עליהם לגנות את טרור האבנים ולהוכיח שהם מתייצבים בתוקף לצד מדינת ישראל". נתניהו שאל גם מדוע לא הורסים את סוכת האבלים.

בראיון לקול ישראל אמר נתניהו כי "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה אויב מבית. אני דורש מכל אזרח, יהודי או ערבי – נאמנות לחייליה, אזרחיה וקורבנותיה. זו דרישה אלמנטרית שאנחנו צריכים לדרוש עכשיו, אחר כך יהיה מאוחר מדי".

לעומתו, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), יו"ר ועדת החוקה, סבור כי "מן המחוקקים יש לצפות לאחריות בהתבטאויות בענייני חוק ומשפט ולא כאלו שנשמעות היום, הקוראות לגירוש, להריסה ולהפסקת דיני האבלות, בלי לבחון את הסמכות לנקוט בצעדים הללו. התבטאויות אלה אינן עולות בקנה אחד עם שלטון חוק וסדר".

10 חשודים בזריקת אבנים נעצרו

המשטרה עצרה הלילה עשרה נערים תושבי פורדיס וג'יסר א-זרקא, החשודים בהשלכת אבנים לעבר כלי רכב בכביש החוף במהלך סוף השבוע. שבעה מהנערים הם בני 13 עד 17, ושלושת החשודים הנוספים הם בני 18 עד 19. המשטרה תבקש הבוקר להאריך את מעצרם בבית המשפט השלום בחיפה.

כתוצאה מיידוי האבנים אמש סמוך לכפר ג'יסר א-זרקא לקתה נוסעת אחת בחרדה, ונזק נגרם לשני כלי רכב. במהלך ליל שבת סמוך לצומת פורדיס הושלכו אבנים לעבר כלי רכב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בצהרי השבת הושלכו אבנים לעבר ג'יפ של זוג צעיר, שחלף בכביש סמוך לשפרעם. לא היו נפגעים, נזק קל בלבד נגרם לרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully