וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: חמאס וחיזבאללה יזמו את הפיגוע

נתיב נחמני

8.3.2008 / 6:50

גורמים בכירים ברשות הפלסטינית מעריכים כי הרצח ב”מרכז הרב” הוא פעולה ראשונה בשורת פיגועים. 8 חשודים נעצרו אתמול בחשד למעורבות בפיגוע

גורמי ביטחון בכירים ברשות הפלסטינית מעריכים כי המחבל שרצח ביום חמישי האחרון שמונה מתלמידי ישיבת "מרכז הרב" בירושלים, פעל לפי הנחיות מהנהגת חמאס בדמשק, שהיתה מתואמת עם גורמים בחיזבאללה. ב"הארץ" דווח, כי ברשות מעריכים שזוהי פעולה ראשונה מתוך שורה צפויה של פיגועים.

המשטרה עצרה אתמול (שבת) שמונה חשודים במהלך חקירת הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. מהמשטרה נמסר, כי חלק מהעצורים הם בני משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע, עלא אבו-דהים.

עוד נמסר מהמשטרה, כי אביו של המחבל זומן לתשאול במפלג המיעוטים, ובמסגרתו הוא נדרש להסיר את דגלי החמאס שנתלו מעל סוכת האבלים שפתחה המשפחה סמוך לביתה. במהלך התשאול הביע האב הסתייגות מהפיגוע, והדגלים אכן הוסרו.

"המפגע ידע לאן הוא הולך"

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים אהרן פרנקו, אמר אמש בראיון לערוץ 2 כי שיוכו של המחבל לארגון כל שהוא והאפשרות כי ארגון טרור היה מעורב בשליחתו נבדקים, ולא ניתן לדבר עליהם כעת. "המפגע לא מוכר ולא מופיע אצלנו. האיש הוא אדם נורמטיבי שעמד להנשא", הוסיף. לדברי פרנקו, מהחקירה עד כה עולה שאבו-דהים תיכנן את הפיגוע היטב וערך תצפיות על הישיבה. "המפגע בחר במקום אסטרטגי וידע לאן הוא הולך", אמר.

המשטרה הודיעה אתמול כי תמשיך לפעול בכוננות גבוהה בשבועות הקרובים, מחשש כי הפיגוע בירושלים יעודד גורמי טרור לנסות ולהוציא לפועל פיגועים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully