וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים זהירות יותר בכביש

דניאל שמיל

8.3.2008 / 18:46

לפי מחקר של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לכבוד יום האישה, יותר נשים חוגרות חגורות בטיחות ופחות הולכות רגל חוצות באור אדום

נשים נפגעות פחות על הכבישים - לא רק בגלל שהן נוהגות פחות, אלא משום שהן מגלות זהירות רבה יותר; כך עולה ממחקר שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לרגל יום האישה הבינלאומי.

נשים הן 40% מסך כל הנהגים בישראל, אך מבין 430 ההרוגים בתאונות דרכים ב-2007, רק 106 היו נשים (24.6%). שיעור הנשים בקרב הנהגים ההרוגים (ללא הולכי רגל ומשתמשי דרך אחרים) עומד על 10%.

עד כאן ניתן להסביר את הנתונים בעובדה שנשים גם נוהגות פחות. תצפיות מראות כי בכל רגע נתון, בין 70% ל-80% מהנהגים הם גברים.

אלא שגם בקרב הולכי רגל, היה שיעור ההרוגים גבוה יותר בקרב הגברים. למעשה, גברים נפגעים יותר אפילו בטווח הגילאים הצעיר שבין 5 ל-14 שנים. ברשות הלאומית מפרשים זאת כנטייה של גברים לקחת יותר סיכונים, כבר בגיל צעיר.

יותר גברים נפגעו כשהתפרצו אל הכביש

ניתוח מעמיק יותר של הנתונים יכול לאשש טענה זו. בחינת הסיבות לפגיעה בהולכי רגל, מגלה כי יותר גברים נפגעו כשהתפרצו אל הכביש.

עוד מגלים המחקרים כי יותר נשים חוגרות חגורות בטיחות (90% לעומת 85% בקרב הגברים), ופחות הולכות רגל חוצות מעברי חצייה באור אדום (14% לעומת 19% בקרב הולכי הרגל הגברים). המסקנה היא שנשים זהירות יותר בדרכים - וזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהן נפגעות פחות בתאונות דרכים.

בכנס שערכה אתמול עמותת "אור ירוק" בו הוצגו נתונים אלה, קיבל מפקד חיל האוויר היוצא, אלוף אליעזר שקדי, תעודת הוקרה על פרויקט "המלאכיות" - בו חיילות מודרכות כיצד למתן את נהיגתם של בני זוגן. אולי ניתן להשתמש בזהירות שמגלות הנשים על הכביש בכדי לשפר את האחריות של הנהגים הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully