וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיגוע: סלימאן דחה ביקורו בישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.3.2008 / 9:57

לדברי בכיר מצרי, יתכן שסוריה עומדת מאחורי החלטת הפלגים הפלסטינים לדחות את הצעת הפסקת האש. "יתכן שסוריה מעוניינת להסיט תשומת הלב מלבנון למצב בעזה"

ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן דחה את ביקורו הצפוי השבוע לישראל לאחר היוודע דבר הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. מקור מצרי בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי הפיגוע פוגע במאמצים המצרים להשיג הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים. "קהיר עוקבת אחר האירועים בזירה הפלסטינית ואחר המצב באזור כולו בדאגה כבדה", הוסיף. המקור המצרי ציין עוד, כי המגעים שניהלו בכירים מצריים שלשום עם בכירי חמאס וג'יהאד איסלמי בנוגע להפסקת אש באל-עריש "נכשלו ולא הושגה במהלכם הסכמה".

המקור המצרי לא שלל את הסברה כי סוריה עומדת מאחורי החלטת הפלגים הפלסטינים לדחות את הצעת הפסקת האש. "כל הסימנים מעידים על כך שסוריה מעוניינת להעביר את תשומת הלב למצב בעזה ובגדה במקום המצב בלבנון", אמר המקור.

עוד נשאל המקור המצרי אם חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בירושלים. "הראיות אינן מספיקות. ישנה חקירה בנושא", ענה. "יחד עם זאת, בכירי חמאס והג'יהאד שיכולים להחליט לגבי הפסקת אש נמצאים בסוריה ואנו לא נשכח זאת כשנשמע מי עומד מאחורי הפיגוע". לדבריו, כל הדיבורים על הפסקת אש מוקפאים עד לכינוסה של ועידת דמשק.

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון מדווח כי סלימאן צפוי להציג בביקורו בתל אביב הצעה להפסקת אש המוסכמת על הפלגים הפלסטינים שצפויה לכלול את שטחי הגדה והרצועה. מקור פלסטיני בכיר מסר ל"אל-קודס אל-ערבי" כי יוזמת הפסקת האש, אשר גובשה בידי הרשות הפלסטינית ומצרים, קובעת כי ישראל תפסיק את פעולותיה ברצועת עזה ובגדה, תרכך את המצור הכלכלי על הרצועה ותפתח את המעברים הסגורים ברצועה. בתמורה לכך יופסק ירי הרקטות לעבר הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully