וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המשבר בדרום אמריקה

7.3.2008 / 23:58

לאחר שאמריקה הלטינית הייתה קרובה למלחמה, מנהיגי ונצואלה, קולומביה ואקוודור לחצו ידיים והצהירו על תום המשבר

מנהיגי ונצואלה, קולומביה ואקוודור לחצו הערב (שישי) ידיים בוועידה בברזיל, במה שנראה כסיום המתיחות שהסעירה את אמריקה הלטינית בימים האחרונים. לאחר לחיצת הידיים, שהועברה בשידור חי לבתיהם של מיליוני צופים בדרום אמריקה, אמר נשיא אקוודור רפאל קוראה כי "הסכסוך שגרם לנזקים כה גדולים בין המדינות נפתר".

גם נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז, שרק לפני ימים ספורים איים במלחמה על קולומביה, לחץ בהתלהבות את ידיו של עמיתו הקולומביאני אלוורו אוריבה. צ'אווז אף קרא לשגריר קולומביה לשוב לקארקס והביע תקווה כי היחסים בין המדינות ישובו למצב שהיו לפני המשבר. עם זאת, צ'אווז לא שכח לירות חצים לעבר וושינגטון והאשים את ממשל בוש באחריות למשבר. פרשנים העריכו כי ונצואלה הייתה מעוניינת בשיפור היחסים עם קולמביה, בשל תלותה בייבוא הסחורות מבוגוטה.

הסיום המפתיע למשבר ארע לאחר שקודם לכן בוועידה החליפו מנהיגי אקוודור וקולומביה מהלומות מילוליות, לאחר שנשיא אקוודור קוראה כינה את עמיתו הקולומביאני "שקרן". בתגובה, האשים אוריבה כי המחתרת השמאלנית FARC נתמכה על ידי הממשלה באקוודור. בתוך כך, צבא קולומביה הודיע כי מוקדם יותר היום כי הרג בכיר במחתרת FARC בפשיטה שערך במעוזי המחתרת בקולומביה.

הסכסוך בין המדינות, שנחשב לקשה ביותר בשנים האחרונות, פרץ לאחר שצבא קולומביה תקף מעוזים של מחתרת FARC בשטח אקוודור. בתגובה, ניתקו אקוודור וונצואלה את קשריהם הדיפלומטים עם קולומביה. בעיצומו של המשבר, נשיא ונצואלה הוגו צ'אווז אף איים במלחמה נגד קולומביה ושלח כוחות צבא לגבול בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully