וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט בשיא - 106.49 דולר לחבית

רונן סבר

8.3.2008 / 3:03

על רקע חולשת הדולר והחששות בנוגע לכניסת הכלכלה האמריקאית למיתון, עלו מחיר החוזים העתידיים על נפט גולמי לרמת שיא

מחיר הנפט הגולמי עלה לשיא של 106.49 דולר לחבית במהלך המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק על רקע חולשת הדולר והחששות בנוגע לכניסת הכלכלה האמריקאית למיתון.

מחיר החוזים העתידיים על נפט גולמי לאספקה בחודש אפריל עלו ב-1.02 דולר לשיא של 106.49 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק אך התמתנו לרמה של 106.26 דולר לחבית לקראת סיום המסחר. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עלה בלונדון ב-1 דולר לרמה של 103.61 דולר לחבית.

מוקדם יותר היום, דיווח הממשל האמריקאי כי מספר המשרות בשוק התעסוקה האמריקאי במגזר שאינו חקלאי בארה"ב ירד ב-63 אלף בחודש פברואר. זוהי הירידה החודשית השנייה ברציפות במספר המשרות החדשות בארה"ב במגזר שאינו חקלאי. אנליסטים בארה"ב ציפו ליצירתן של 20 אלף משרות חדשות במגזר זה.

שיעור האבטלה בארה"ב ירד, בניגוד לציפיות המשק, ל-4.8%. אנליסטים בארה"ב ציפו לעלייה בשיעור האבטלה לרמה של 5%. הירידה בשיעור האבטלה אינה בהכרח מעידה על חדשות טובות לכלכלה האמריקאית. היא בעיקר משקפת צמצום של שוק התעסוקה, ואת העובדה שחלק ממבקשי העבודה פשוט הפסיקו לחפש.

ירידה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב

הדולר נחלש ב-0.4% מול היורו ונסחר בשער של 1.5438 דולר ליורו. המטבע האמריקאי נחלש ב-0.5% מול הליש"ט הבריטית ונסחר בשער של 2.0197 דולרים לליש"ט. הדולר נחלש ב-0.7% מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.0154 פרנק לדולר.

מחיר הנפט הגולמי זינק מוקדם יותר השבוע על רקע ירידה בלתי צפויה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב ועל רקע הודעת קרטל אופ"ק כי אין בכוונתו לשנות את תפוקת הנפט על אף דרישות הצרכנים הסובלים מעליית מחירי הבנזין.

שרי הנפט של מדינות אופ"ק, אשר מפיקות שליש מכלל הנפט העולמי, טענו שאין לשנות את תפוקת הנפט מאחר שעליית מחירי הנפט הנוכחים נובעת ממסחר ספקולטיווי ולא משינויים אמיתיים בשוק הנפט. "אין היום כל קשר בין נתוני השוק לבין המחירים", אמר שר הנפט הסעודי, עלי אל נעימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully