וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים על האחראים לפיגוע בי-ם

ניר יהב

7.3.2008 / 19:38

בכרוז שפרסם הארגון נאמר כי תנועת חמאס "נוטלת אחריות מלאה לפעולה בירושלים". מיד לאחר מכן, דובר הארגון הכחיש

חמאס נטל היום (שישי) אחריות לפיגוע שבוצע אמש בישיבת מרכז הרב בירושלים, בו נהרגו שמונה תלמידי ישיבה. בהודעה שפרסם הארגון נאמר: "תנועת חמאס נוטלת אחריות מלאה לפעולה בירושלים. התנועה תשחרר פרטים נוספים בשלב מאוחר יותר". מוסר ההודעה ביקש להישאר בעילום שם.

גורם בכיר בישראל מסר בתגובה כי עדיין אין אישור לדברים, אך מערכת הביטחון עדיין חוקרת את הפיגוע. דובר חמאס אבו אוביידה אמר בראיון לרשת אל ג'זירה, כי הפיגוע הוא "כבוד שעדיין לא נטלנו עליו אחריות", אך הוא לא הכחיש את מעורבות את ארגונו.

בנוסף מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמתאן", כי רמקולים ברחבי רצועת עזה מכריזים כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נוטלת את האחריות לפיגוע בירושלים. לפי הדיווח, פעילי הארגון יורים באוויר לאות שמחה. יחד עם זאת, לא הגיע עד כה כל כרוז רשמי מטעם חמאס הנוטל אחריות על הפיגוע.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת מפי דובר בארגון, איסמעיל רדואן, כי ארגונו ממתין לכרוז רשמי שצפויה לפרסם הזרוע הצבאית של הארגון ובו היא תגיב לשמועות סביב נטילת האחריות של חמאס לפיגוע.

"אנו לא יכולים לקחת אחריות על הפיגוע בירושלים. הזרוע הצבאית היא הגוף שאחראי להודיע אם היא ביצעה את הפיגוע או לא. לנו אין כל מידע על כך", מסר רדואן.

כזכור, אמש לאחר הפיגוע דיוחה רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי ארגון "חופשיי הגליל - החוליה על שם החלל עימאד מורנייה וחללי עזה" נטל אחריות לפיגוע בירושלים. ארגון זה נוהג לקחת אחריות על פיגועים רבים מבלי שביצע אותם, ולכן הוא זוכה למוניטין מפוקפק.

הפיגוע ארע אמש לאחר השעה 20:00, כשהמחבל, ככל הנראה תושב שכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים המחזיק בתעודת זהות כחולה, חדר לישיבה כשהוא מסתיר רובה מסוג קלצ'ניקוב בתוך קופסת קרטון. לאחר שנכנס לספריית הישיבה פתח המחבל באש לכל עבר. דוד שפירא, סרן בצנחנים שמתגורר בסמוך לישיבה, ויצחק דדון, אחד מתלמידי הישיבה, הצליחו לנטרל ולהרוג את המחבל לאחר כמה דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully