וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס יאפשר ביקורת מלאה בבית הנשיא

ספי קרופסקי

7.3.2008 / 11:59

סוף למחלוקת בין הנשיא למבקר המדינה. בהודעה משותפת נמסר שהביקורת בבית הנשיא תהיה דומה לזו שנערכת בכנסת ובבג"ץ

בית הנשיא יתיר למשרדו של מבקר המדינה לערוך ביקורת במערך הכספי, המשקי והמנהלי של משכן הנשיא. כך עולה מהודעה משותפת שיצאה הבוקר (שישי) מלשכותיהם של הנשיא שמעון פרס והמבקר מיכה לינדנשטראוס.

ההודעה המשותפת של שתי הלשכות התקבלה בעקבות סכסוך שהתגלע בין הצדדים, סביב כוונתו של לינדנשטראוס לבצע ביקורת בבית הנשיא. המשבר התעורר לפני כשלושה שבועות, כשהנשיא פרס הודיע שהוא מסרב לערוך ביקורת בבית הנשיא. לפי פרסומים שונים, פרס טען כי למבקר אין סמכות לערוך ביקורת במשכן הנשיא.

עוד נכתב בהודעה שפורסמה היום, כי הביקורת תתבצע במתכונת דומה לביקורת הנערכת במערכים השונים של הכנסת ושל בית המשפט העליון. מבית הנשיא הודיעו כי הם מברכים על הביקורת, וכי בכוונתם לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם לשכת המבקר כיאה לאופיים המיוחד של משכן נשיאי ישראל ומשרד מבקר המדינה.

במוקד הוויכוח עמדה פרשנות של חוק יסוד: נשיא המדינה, הקובע כי נשיא המדינה נמצא מחוץ לתחום הביקורת של מבקר המדינה. מקורביו של פרס טוענים כי החוק תקף גם לגבי משכן הנשיא, בעוד שבמשרד המבקר טוענים כי בסמכותם לבקר את משכן הנשיא.

קצפו של המבקר לינדנשטראוס יצא בעקבות הסירוב של הנשיא, ובישיבה של הוועדה לביקורת המדינה שנערכה ביום פרסום הפרשה טען כי הדבר פוגע במוסד הדמוקרטי החשוב. "אנו לא מבקשים לבקר את הנשיא עצמו, אלא רק את האדמיניסטרציה", אמר בישיבה. לינדנשטראוס הוסיף כי "יש לנו הרגשה שהרבה פעמים משחקים איתנו בהלוך ושוב. המדיניות הזו אינה נכונה ואינה ראויה. ב-1 באפריל נתחיל את הביקורת במוסד. אני כולי תמיהה, אני לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות במדינת ישראל, זה לא בא בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully