וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב סיכלה גינוי הפיגוע באו"ם

7.3.2008 / 8:28

מועצת הביטחון התכנסה לגנות הפיגוע בי-ם אך לוב התעקשה לכלול בגינוי את פעולת צה"ל בעזה. גילרמן: "טרוריסטים הסתננו למועצה"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש (חמישי) על מנת לגנות את הפיגוע בירושלים אולם לוב סיכלה את הניסיון. ארצות הברית ניסחה טיוטת גינוי לפיה "חברי מועצת הביטחון מגנים באופן החמור ביותר את התקפת הטרור בירושלים שגרמה למותם ופציעתם של עשרות ישראלים". לוב ביקשה לכלול בהודעת הגינוי את פעולות צה"ל בעזה בהן נהרגו כ-120 פלסטינים, בהם אזרחים.

שגריר ארצות הברית באו"ם זלמיי חלילזד, התנגד לכך באומרו כי רצח תלמידים בבית ספרם שונה מההרג הלא מכוון של אזרחים. שגריר רוסיה ויטלי צ'ורקין הסכים עמו ואמר כי ההתקפה היתה "מעשה טרור ברור" . בתגובה, האשים שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן את לוב בפיצוץ מטוס פן אם ב-1988 בו נהרגו 270 בני אדם, ואמר כי "זה מה שקורה כאשר טרוריסטים מסתננים למועצת הביטחון". שגריר לוב באו"ם איברהים אל-דבשי הגיב לדברי גילרמן ואמר כי "לוב לא זקוקה לתעודת יושר מהמשטר הישראלי הטרוריסטי".

לעומת זאת, נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש גינה הלילה את הפיגוע. בוש סיפר כי התקשר לראש הממשלה אהוד אולמרט, ואמר לו כי ארה"ב תמשיך ותעמוד לצד ישראל.

גם ממשלת בריטניה גינתה את הפיגוע הרצחני אמש (רביעי) בירושלים. שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד אמר כי שוחח עם עמיתתו הישראלית, ציפי לבני, ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים. "הדיווח על הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים מזעזע", אמר מיליבנד. "זהו חץ המכוון לליבו של תהליך השלום, שחודש רק באחרונה. על כל האנשים ההגונים בעולם לגנות את מבצעי הפיגוע", הוסיף.

מיליבנד קבע, כי "הדרך היחידה לכבד את זיכרון המתים הוא לבנות מחדש מזרח תיכון שיהיה נקי מכוח הרובה באמצעות תהליך פוליטי, שבמרכזו הרוב התומך בשלום יסלק את המיעוט הרצחני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully