וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "לא ניתן לטרור להשיג את מטרותיו"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

6.3.2008 / 22:48

בהודעת משרד החוץ בעקבות הפיגוע הערב נאמר כי "אל מול טרור שכזה, נדרשת עמידה ברורה, נחרצת ובלתי מתפשרת"

"מסע הרצח של תלמידים בישיבה במהלך אירוע דתי מבטא בצורה נפשעת את היסודות הפונדמנטליסטיים הקיצוניים בשמם פועל הטרור הפלסטיני. ישראל לעולם לא תיתן לטרור להשיג את מטרותיו". כך נכתב בהודעה רשמית שהוציא הערב (חמישי) משרד החוץ בעקבות הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. שרת החוץ ציפי לבני מסרה את הדברים בשיחות שקיימה הערב עם מקבילתה האמריקאית קונדוליזה רייס ועם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה. בהמשך צפויה לבני להעביר את הדברים למזכ"ל האו"ם באן קי מון.

לדברי משרד החוץ, "פיגועים נתעבים מעין אלה צריכים לחזק את ההבנה של העולם החופשי מהי מהות איום הטרור. אל מול טרור שכזה, נדרשת עמידה ברורה, נחרצת ובלתי מתפשרת". משרד החוץ הסביר כי "ישראל עומדת בחזית המאבק בטרור ותמשיך להגן על אזרחיה החשופים לאיום מדי יום. ישראל מצפה מאומות העולם לתמוך בה במלחמתה כנגד רוצחי תלמידים, נשים וילדים".

ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי התראיין בעקבות האירוע, וסיפר כי ראש הממשלה אהוד אולמרט התקשר אליו לאחר הפיגוע. לופוליאנסקי ביקש שממשלת ישראל תפעל להשלמת בניית גדר הביטחון בעוטף ירושלים. לדבריו, הגדר תעניק שקט וביטחון ותמנע נפגעים. "יום עצוב שכזה גורם לנו הרבה מאוד פרפורי בטן. אני מקווה שדברים כאלה לא יישנו עוד. איך קורה שהגדר עדיין לא מוסדרת?" שאל.

"הטבח הוא מחיר ההססנות הישראלית"

"לא בכדי בחרו הרוצחים השפלים לצאת למרחץ הדמים בלב לבה של הציונות הדתית. הטבח הנורא במרכז הרב הוא מחיר ההססנות הישראלית במלחמה נגד חמאס", אמר הערב (חמישי) ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) לאחר הפיגוע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, בה נהרגו שמונה בני אדם. "מי שמגלה חולשה נגד הטרור בעזה משלם את המחיר גם בירושלים".

חיים אורון (מרצ) גינה בחריפות את הפיגוע, ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים. "אני קורא להנהגה הפלסטינית לעשות כל שביכולתה כדי למנוע פיגועים" אמר אורון. "יש לחדש את המשא ומתן להשגת הסכם עם הפלסטינים, שיביא לסיום הסכסוך והאלימות באזור".

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) הגיב גם הוא לפיגוע. "הרצח בלב ירושלים הוא הלקח שהפיקו הערבים מהססנות שמגלה ממשלה נוכח ההפצצות הרצופות בדרום, ומהנכונות של אולמרט ולבני להמשיך במצעד האמוק שלהם להקמת מדינת טרור בלב ירושלים ובלב הארץ. הממשלה הנוכחית מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) קרא לממשלה להפסיק לאלתר את המשא ומתן עם הפלסטינים ולהתמקד במיגור הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully