וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בפיגוע יובאו היום למנוחות

נתיב נחמני, ניר יהב ופנחס וולף

7.3.2008 / 8:24

ב-10:00 ינשאו הספדים בישיבת מרכז הרב בי-ם, וב-11:30 ייצאו הלוויות ההרוגים, תלמידי הישיבה בני 15-26. 5 פצועים עדיין מאושפזים בביה"ח. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים

מערכת וואלה!

(וידאו: נטע גרנות, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

כל ההרוגים הם תלמידי ישיבה

שמונת ההרוגים בפיגוע שאירע אמש (חמישי) בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, הם תלמידי ישיבת הצעירים יוחאי ליפשיץ בן 18 מירושלים, יונתן יצחק אלדר בן 16 משילה, אברהם דוד מוזס בן 16 מאפרת , נריה כהן בן 15 מירושלים, שגב אביחיל בן 15 מנווה דניאל, ותלמידי ישיבת "מרכז הרב" רועי רוט בן 18מאלקנה, יונדב חיים הירשפלד בן 19 מכוכב השחר וטרונוח מהרטה בן 26 מאשדוד. בפיגוע נפצעו 11 בני אדם, בהם שלושה במצב קשה. חמישה מהפצועים עדיין מאושפזים בבתי חולים בירושלים.

כל ההרוגים יובאו היום למנוחות בבתי העלמין ביישוביהם. טרם ההלוויות ינשאו הספדים בשעה עשר בישיבת "מרכז הרב", ובשעה 11:30 ייצאו הסעות להלוויות בבתי העלמין השונים.

הפיגוע ארע כשהמחבל, תושב שכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים המחזיק בתעודת זהות כחולה, חדר לישיבה כשהוא מסתיר רובה מסוג קלצ'ניקוב בתוך קופסת קרטון. לאחר שנכנס לספריית הישיבה פתח המחבל באש לכל עבר. דוד שפירא, סרן בצנחנים שמתגורר בסמוך לישיבה, ויצחק דדון, אחד מתלמידי הישיבה, הצליחו לנטרל ולהרוג את המחבל לאחר כמה דקות.

אף ארגון לא נטל עדיין אחריות לפיגוע, זאת למרות שרשת הטלוויזיה "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, טענה כי ארגון "חופשיי הגליל - החוליה על שם החלל עימאד מורנייה וחללי עזה" הוא שעומד מאחורי ההתקפה.

בהערכת מצב שקיים שר הביטחון אהוד ברק עם גורמים במערכת הביטחון במהלך הלילה, הוחלט כי צה"ל יטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון מאתמול בלילה עד מוצאי שבת.

"הדלת היתה מלאה דם ורסיסים"

יצחק דדון, אברך בישיבה שירה במחבל סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי בבית המדרש, שמענו צרורות, הבנו שקרה משהו והתפנינו מיציאה צדדית. עברתי דרך חלון שפונה לספרייה, דרכתי את האקדח, עליתי על הגג מעל לספרייה, המחבל יצא ועמד ליד הדלת, יריתי בו שני כדורים בראש. הוא היה לבוש אפוד וקלצ'ניקוב ביד, ראיתי אותו מתחיל להסתחרר, בחור שהיה למטה סיים את העבודה".

דובר איחוד והצלה ירח טוקר סיפר לוואלה! חדשות: "הגענו למקום מספר דקות לאחר האירוע. יריות נורו גם לעבר החובשים שהגיעו למקום. הימ"מ פרץ פנימה. ראינו ששה פצועים. בכניסה לבניין היו בחורים צעירים הרוגים. בתוך הספרייה ראינו מתים על הרצפה עם ספרי קודש בידיהם"

ד"ר יצחק לובר היה בשיעור בישיבה בזמן הפיגוע, וסיפר כי "בתום התפילה שמענו צרורות. חשבנו שאלו נפצים אבל זה היה פיצוץ גדול מדי. כל המשתתפים ירדו לרצפה, כיבינו את האורות וכשהוציאו אותנו מהבניין ראינו שלוש גופות".

פרסום ראשון: 20:59
עדכון אחרון: 08:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully