וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מאחמדינג'ד ועד טיימס סקוור

טלי גולדשטין

8.3.2008 / 18:00

נלווה את נשיא אירן אחמדינג'ד בביקורו ההיסטורי לעירק, נברך את הילרי קלינטון בטקסס ונתפלל להחלמתה המלאה של קואלה

עידן חדש ברוסיה?

אזרחי רוסיה לא סטו גם הפעם ממזגם הכנוע: דמיטרי מדוודב, בן טיפוחיו של הנשיא פוטין, נבחר לנשיא החדש. עתה נותר רק לחכות ולראות האם יימלט מדוודב מצילו של פוטין או יתפקד כנשיא בובה וימשיך, כפי שכבר התחייב, בדרכו של מורו הרוחני.

תחילת ידידות מופלאה

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע בתחילת השבוע לביקור היסטורי בעירק, הביקור הראשון של נשיא אירני בעירק מאז שנות ה-80 במהלכן נלחמו שתי המדינות במשך שמונה שנים. ביקורו של אחמדינג'ד בעירק מסמל את שיא תהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות לאחר המלחמה, שגבתה אז כמיליון קורבנות.

טלנובלה אמריקאית

הדרמה בפוליטיקה האמריקאית הגיעה השבוע לשיא חדש: הסנטורית הילרי קלינטון גברה על הסנאטור ברק אובמה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית באוהיו ובטקסס. בכך הצליחה קלינטון לקטוע את רצף הניצחונות של אובמה ולהחזיר לעצמה את התנופה לה כה נזקק הקמפיין הדועך שלה. קלינטון מיהרה לתפוס טרמפ על הניצחון והודיעה כי היא עשויה לשקול את מינוי של אובמה כסגנה.

הדיקטטור הגדול

אזרחי רוסיה ציינו השבוע את יום השנה ה-55 למותו של יוזף סטלין. סטלין נולד ב-21 בצמבר, 1879 בעיר גורי שבגאורגיה. אחד מהדיקטטורים האכזריים והרצחניים ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית כיהן במשך כרבע מאה כשליט העליון של ברית המועצות. משטר הטרור שלו גרם למותם של מיליוני בני אדם. סטלין מת מהתקף לב בחמישה במרץ, 1953.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מי יציל את הבית שלי?

בניין ריק בן חמש קומות התמוטט ברובע הארלם שבניו יורק. למרבה המזל, לא נפצע איש עקב קריסת הבניין, אך תנועת רכבות התחתית שובשה מצפון לתחנת גרנד סנטרל שבמנהטן.

אמנות גבוהה

"אמנות טובה צריכה לגרום לך להרגיש חסר מנוחה, מוטרד ומאותגר", אמר האמן אנטוני גורמלי המציג בימים אלה את תערוכתו "לוסט הורייזון" בגלריית "ווייט קיוב" שבלונדון. התערוכה של גורמלי כוללת 32 פסלי ברזל שנוצקו לפי גופו של האמן ומוצגות על הרצפה, הקירות והתקרה של הגלריה.

הניתוח עבר בהצלחה

פטרה הקואלה, המתגוררת בגן החיות "סידני וויילדלייף וורלד", אובחנה כחולה בזיהום פטרייתי, הנפוץ בקרב הקואלות וקשור לסוג מסוים של עצי אקליפטוס. פטרה נאלצה לעבור ניתוח, אך אל דאגה, היא מרגישה הרבה יותר טוב ומטופלת בתרופות על ידי הצוות האוהב של גן החיות.

שיווה על סמים

תושבי נפאל חגגו השבוע את פסטיבל "מהא שיווה רטרי". "מהא שיווה רטרי" הוא פסטיבל הינדי רב חשיבות הנחגג כל שנה בחודש מגהה בלוח השנה ההינדי. את הפסטיבל מציינים החוגגים בצום במשך היום ובחגיגות אל תוך הלילה, הכוללות שתיה של "באנג לאסי", המשקה המועדף על האל שיווה, לפי המיתולוגיה ההינדית.

רחוק מהתאומים

פיצוץ נשמע בלשכת גיוס בטיימס סקוור שבניו יורק ביום חמישי בבוקר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. לפי המשטרה וה-FBI, המטען כוון ללשכת הגיוס. ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אמר כי הפיצוץ אינו מהווה איום מיידי על האומה האמריקאית.

גירל פאואר

בעיר סטוורופול שבדרום רוסיה נערכה תחרות ירי לנשים בלבד לרגל יום האישה הבינלאומי, שמצוין היום. בדצמבר 1977, החליטה האסיפה הכללית של האו"ם לאמץ את ההחלטה בדבר כינונו של יום המוקדש לציון זכויות האישה ולשלום עולמי. יום זה צוין לראשונה בשנת 1911 באוסטריה, דנמרק, גרמניה ושוויץ.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully