וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: הממשלה שבה לצנזר את העיתונים

6.3.2008 / 16:59

למרות שהחוקה בסודן מבטיחה את חופש העיתונות, ממשלת סודן החלה לצנזר שוב עיתונים המותחים עליה ביקורת

ממשלת סודן השיבה על כנה היום (חמישי) את הצנזורה היומית על עיתונים במדינה, לאחר שאלו פירסמו דיווחים המאשימים את הממשלה בתמיכה במורדים מצ'ד. עיתונאים ופעילי זכויות האדם מקומיים מתחו ביקורת על ההחלטה.

לפי דיווחי העיתונאים, סוכנים ממשלתיים מבקרים במערכות העיתונים מדי ערב ואוסרים על פרסום חומרים שנראים בעיניהם רגישים או מזיקים. צנזורה זו גרמה להרעה ביחסים המתוחים ממילא בין הממשלה לעיתונים במדינה, הנמצאים בבעלות פרטית. לדברי הסוכנים הממשלתיים, הצנזורה היא צעד זמני בלבד.

סודן הקלה על הצנזורה במגזר העיתונות ב-2005, לאחר שחוקה חדשה, שנכנסה לתוקפה בסופה של מלחמת אזרחים בת שני עשורים בין צפון המדינה ודרומה, קבעה את חופש העיתונות בחוק.

עם זאת, הרשויות המשיכו מדי פעם להחרים עיתונים ולפי דיווחים אף להפעיל לחץ על עיתונאים בנוגע לנושאים מסוימים. "הצנזורה הושבה על כנה מאז המשבר עם צ'ד", אמר מוחמד לטיף, עיתונאי בכיר בעיתון היומי "אל-סודני". "כל פעם שהממשלה נקלעת למשבר פוליטי, היא פונה לעזרת הצנזורה".

ב-14 בפברואר אסרה ממשלת סודן את יציאתו לאור של עיתון מפלגת האופוזיציה "אל-ראיי אל-שאאב" לאחר שזה ניסה לפרסם מאמר מערכת המאשים את הממשלה בתמיכה במורדים. זמן קצר לאחר מכן, זימנה הממשלה עורכים מחמישה עיתונים לתשאול לגבי מאמרים פוליטיים שונים. צעד זה גרר בעקבותיו הפגנות רחוב נרחבות של עשרות עיתונאים.

לטענת הממשלה, הפרו העיתונים את החוזה במסגרתו לא מופעלת עליהם צנזורה כל אימת שאינם מפרסמים "מידע שקרי". "מספר עיתונים החלו להדפיס שקרים, לדוגמה בנושא צ'ד", אמר סוכן ממשלתי. לדברי פייסל אלבגיר, מייסד שותף של ארגון "עיתונאים למען זכויות האדם", הטלת צנזורה היא מנוגדת לחוקה. "יש להסיר צנזורה זו באופן מיידי. אם העיתונים שוגים, על הממשלה לתבוע אותם בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully