וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים וחמאס במו"מ להפסקת אש עם ישראל

6.3.2008 / 15:47

בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלמי דנו עם נציגים מצרים באפשרות לרגיעה. מצרים בונה חומת בטון בגבול עם עזה

מצרים פתחה היום (חמישי) בשיחות עם חמאס ועם הג'יהאד האיסלמי בנוגע להפסקת אש בין החמושים הפלסטינים לישראל. השיחות נערכו בעיר אל עריש. גורמים בכירים בחמאס אמרו כי ראש המשלחת מטעם הארגון הוא מחמוד א-זהאר, אחד מבכירי חמאס. חאדר חביב, מנהיג בג'יהאד האיסלמי, אמר כי נשלחה משלחת מטעם ארגונו לעיר המצרית על מנת לדון ברגיעה.

"התנאים ברורים. על האויב הציוני להפסיק כל ביטוי של תוקפנות נגד עמנו בעזה ובגדה ולהסיר את המצור על עזה", אמר חביב. לפי דו"ח חדש של ארגוני זכויות אדם שונים, לרבות "אמנסטי", המצור הישראלי על עזה יצר את המשבר ההומינטרי החמור ביותר באזור מאז נכבשה הרצועה ב-1967.

אתמול אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי ישראל תפסיק את תקיפותיה בעזה אם החמושים יפסיקו לירות טילי קסאם לשטח ישראל. גורמים בכירים בישראל ובאירופה רואים במצרים דמות מפתח בתיווך הפסקת אש עם חמאס.

מצרים בונה חומה

בתוך כך, החלה מצרים לבנות חומת בטון לאורך הגבול עם רצועת עזה, בניסיון למנוע מהפלסטינים לפרוץ שוב את הגבול. על פי עדי ראייה מצריים, פועלים הסירו את גדר התיל שהייתה במקום והציבו במקומה חומת בטון בגובה של שלושה מטרים. שלושה קילומטרים של חומה כבר הושלמו, אך לא ידוע אם החומה תיבנה לאורך כל הגבול או רק לקטעים.

"החומה שהרסו הפלסטינים הייתה נמוכה וקלה למעבר. החומה החדשה תסייע למצרים לשמור על גבולה עם עזה בצורה טובה יותר" אמר גורם בטחוני מצרי. לדברי עדי ראייה, החומה מוקמת בתוך שטח מצרים, כעשרים מטרים מבתי רפיח המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully