וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מפחד מהתהליך המדיני"

ספי קרופסקי

6.3.2008 / 13:07

לדברי השר אילון, "אם לא נקדם תהליך מדיני, נראה עליה של חמאס גם בגדה". קרא להמשיך בפעילות הצבאית בצורה מבוקרת

"אנחנו צריכים להגיע למצב בו ייפסק ירי הקסאמים והטרור מרצועת עזה". כך אמר היום (חמישי) השר עמי אילון (עבודה) במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, "צריך לבנות מודל אפשרי של מעברים בין מצרים לרצועה בחסות הקהילה הבינלאומית". כמו כן אמר, כי יש לייצר מציאות אחרת ביהודה ושומרון מבלי שהתהליך המדיני יופרע על ידי המציאות בעזה.

"הדבר שחמאס הכי מפחד ממנו זה התהליך המדיני כיוון שהוא נותן לפלסטינים אלטרנטיבה נוספת", אמר אילון. לדבריו, "צריך להמשיך לבצע מהלכים צבאיים ולהפסיק את הירי על תושבי עוטף עזה. אולם, יש לעשות זאת בצורה מבוקרת".

על התהליך המדיני אמר אילון, כי יש חלון הזדמנויות ב-2008 וזה תלוי בנו אם ננצל אותו או לא. "אם לא נקדם את התהליך המדיני, נראה עליה של חמאס וגורמים קיצוניים שונים גם בגדה בשנים הקרובות", הוסיף. אילון ציין, כי יש הרבה דברים שנעשים בממשלה שאינו מסכים עימם, אולם לטענתו, כל עוד ראש הממשלה אהוד אולמרט ממשיך בתהליך המדיני, בכוונתו לעזור לו ולא לפרוש מהממשלה.

כמו כן חזר אילון על קריאתו להוריד את כמות המחסומים ביהודה ושומרון וטען כי "שום מודל כלכלי לא יכול לעבוד במקום בו מוצבים כמות כזו של מחסומים", אמר. "אם לא נוריד מחסומים שום מציאות חדשה לא תיווצר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully