וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הדתות חזר, שכר הבלניות עדיין לא

פנחס וולף

6.3.2008 / 12:38

שכרן של הבלניות (עובדות המקווה) בירושלים מולן מזה 3 חודשים, אך הן מסרבות לשבות מחשש לפגיעה בטהרת המשפחה

שכרן של הבלניות (עובדות המקווה) בירושלים מולן מזה שלושה חודשים - כך עולה מתלונות שהגיעו לוואלה! חדשות. יו"ר האופוזיציה בעיר, ניר ברקת, אף ביקש לקיים דיון על כך במועצת העיר. לפני כשבועיים הבלניות קיבלו משכורת עבור חודש אחד בלבד.

אלישבע, אחת הבלניות, טוענת כי הלנת השכר נמשכת כבר זמן רב ובכל פעם שמבקשים להוריד מעט את הלחץ, הן מקבלות שכר חלקי, אולם הנושא שב ועולה מחדש. אחת הבעיות הן שהנשים לא מוכנות לשבות, משום שלטענתן הדבר יפגע בטהרת המשפחה.

"העבודה שלנו היא חשובה. זה הבסיס של המשפחה היהודית. עם ישראל לא יוכל לתפקד אם נהיה בשביתה ולכן לא נשבות. זה עניין של פיקוח נפש", הסבירה אלישבע. "עכשיו יש כבר משרד דתות עצמאי, אז אומרים לנו שהכל צריך להסתדר".

אלא שמסתבר שלא רק שעניין שכרן עומד ותלוי כבר שנים, גם תנאים מינימליים הן לא מקבלות. לדבריה, במשך שבע שנות עבודתה היא לא קיבלה פנסיה, למרות שמשכורתה נמצאת כמעט בתחתית סולם השכר. 94 שקל לארבע שעות. המצב של אלישבע טוב לעומת נשים שגם בעליהן עובדים במועצה הדתית ולדברי אלישבע, שכרם מולן מפעם לפעם.

"עיריית ירושלים מעבירה את חלקה"

הרב הראשי לישראל לשעבר, מרדכי אליהו, הורה לבלניות לא לשבות. עם זאת, הוא דרש במכתב לראש העיר ולחברי המועצה להעמיד את הבלניות מעל לעובדים אחרים שלדבריו רשאים לשבות.

"לא יתכן שעיריית ירושלים ומשרד הדתות ינצלו את העובדה שאין באפשרות הבלניות לשבות ויפגעו בפרנסת משפחותיהן" אמר ברקת. "אני מקווה כי קריאתו של הרב אליהו בעקבות מכתבי יביא לפתרון המצב. על עיריית ירושלים לפעול מיידית ולהביא לפתרון העניין".

מהמשרד לשירותי דת נמסר כי, "מאז שהשר יצחק כהן קיבל את המשרד לסמכותו, הוא עשה ועדיין עושה כל מאמץ אפשרי, גם באופן אישי, על מנת לצמצם את הפערים שנוצרו בתשלום שכרם של העובדים בכלל והבלניות בפרט. ואכן במאמצים לא מבוטלים השר הצליח לדאוג לתקציב נוסף מהאוצר לעניין זה, אולם תקציב זה הספיק למימון משכורת של חודש אחד בלבד".

"יודגש שהמשרד לשירותי דת מעביר את חלקו באופן סדיר ומלא מידי חודש בחודשו למועצות הדתית. ברוב המקומות בהם יש הלנת שכר, זהו פועל יוצא מכך שהרשויות המקומיות אינן מעבירות את חלקן ביחס של 60 אחוז מתקציב המועצה הדתית לו הם מחויבים, תוך אי ציות לחוק המחייב אותם לכך".

עיריית ירושלים הסתפקה בתשובה קצרה בהרבה. גידי שמרלינג, דובר העירייה, מסר כי, "עיריית ירושלים מעבירה באופן קבוע את חלקה, העומד על 60 אחוז מתקציב המועצה הדתית. שיעור התקציב נקבע על ידי משרד הדתות שהינו הגוף הממונה על המועצות הדתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully