וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים על מה אתה חושב

שי אילן

6.3.2008 / 12:27

באמצעות סריקת מוח הצליחו מדענים לזהות באילו תמונות הביטו אנשים. השלב הבא: יכולת לשחזר תמונה מזיכרונו של אדם

מדענים מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה הצליחו לקרוא מחשבות באמצעות שכלול של המכשיר לסריקת המוח MRI, כך מדווח היום ה"גארדיין" הבריטי. הטכניקה הממוחשבת מאפשרת למדענים לדעת על פי תמונת המוח באיזו תמונה אדם מסתכל. הבדיקה התבצעה בשעה שהנחקרים הביטו בתמונות בשחור לבן והצליחה לזהות בדיוק של 9 מתוך 10 פעמים את התמונה בה התבונן האדם. זיהוי מקרי היה מצליח בממוצע ב-8 מתוך אלף פעמים.

לדבריו של ראש צוות החוקרים, ד"ר ג'ק גלנט, "בקרוב ניתן יהיה לשחזר תמונה מתוך הזיכרון הוויזואלי של אדם על פי מדידות של פעילות מוחית". לסוג כזה של מחקר יכולות להיות השלכות אדירות לגבי היכולת לשחזר טראומות, לחדור לנבכי הזיכרון ולבחון כיצד הוא פועל ולגלות פרטים שנשכחו מסיטואציות עבר.

אולם יש גם חשש שטכנולוגיה כזאת תוכל לשמש לפולשנות יתר למוחם של בני אדם. שימוש בטכנולוגיה כאמצעי חקירה יכולה לגרום לפגיעה בפרטיות ולהוביל, בסופו של דבר גם להרשעתם של אנשים על סמך מחשבותיהם. המדענים טוענים שאפשרות זו מרוחקת ביותר וגובלת במדע בידיוני, משום שכרגע אפשר ליישם את הטכנולוגיה רק על התחום הויזואלי. עם זאת, אומרים המדענים, יתכן שבעוד 30 עד 50 שנה תשתפר הטכנולוגיה באופן כזה שתאפשר חדירה לפרטיות. לדעת המדענים, חשוב למנוע מצב בו מחשבותיהם של בני אדם ייסרקו באופן חשאי או נגד רצונם.

  • עוד באותו נושא:
  • mri
  • המוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully