וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צריך להתרגש, אף אחד לא יתגייס לצה"ל"

פנחס וולף

6.3.2008 / 19:05

ח"כ פרוש מיהדות התורה לא מתרגש מסירובו של שר הביטחון להעניק פטור מגיוס ל-1,000 חרדים. גפני: "ברק מחפש לעשות ספין"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

לא צריך להתרגש, אף אחד לא יתגייס וגם צה"ל יודע זאת. ברק יודע שאי אפשר לכפות עלינו את הגיוס לצבא". כך אמר הבוקר (חמישי) ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) לוואלה! חדשות, בתגובה להחלטת שר הביטחון אהוד ברק לא לאשר פטור משירות צבאי לכאלף תלמידי 61 ישיבות חדשות.

פרוש הוסיף כי "גם עם משטרה צבאית לא יגייסו את החרדים. אני לא יודע מה עובר על ברק. הוא צריך לנמק את החלטתו, כי הרי אתה לא יכול לומר שיש תלמידי ישיבה שיש להם פטור ויש כאלו שהוא מחליט לא לתת להם פטור. אני לא מגן על אלו שלא לומדים - מי שלא לומד שיעשה את השירות בדיוק כמו כל אחד".

חברו לסיעה, ח"כ משה גפני, אמר: "כשדיברתי עם שר הביטחון לפני שלושה שבועות, הוא אמר שהוא לא מכיר את העניין. אם הפרסום נכון וברק עומד מאחורי היוזמה, זה חמור מאוד. למה הוא לא אמר לי כשדיברנו על כך? התנהלות כזאת לא מקובלת בפוליטיקה. אם אתה לא יושב עם נציגי הציבור החרדי, ניחא. אני מתרשם שהוא רצה לעשות ספין תקשורתי וזה חמור מאוד".

בשמאל, תמכו בהחלטה. ח"כ רן כהן (מרצ), שהגיש בעבר עתירה לבג"ץ נגד חוק טל, בירך על החלטת ברק ואמר כי "מסתבר שבעזרת מדיניות נחושה אפשר להביא לשוויון בגיוס גם בלי בג"ץ. הגיע הזמן שהחרדים ילבשו מדים וישתתפו בהגנה על עצמם".

אופיר פינס (העבודה): "אני מברך על החלטת ברק להפסיק לשמש כחותמת גומי להשתמטות של תלמידי הישיבות. אני מקווה שלא מדובר בגימיק בלבד אלא במהלך אסטרגטי. אין מנוס מלבטל את חוק טל ובכוונתי להביא הצעת חוק לביטול חוק טל לפני הכנסת.

ברק הורה לצוות בלשכתו בראשות עו"ד רות בר לבחון מחדש את הקריטריונים לקבלת פטורים לישיבות וכן ביקש ממנה לבחון אפשרות לשינויים. זאת, לאחר שמנתונים שהובאו לפניו עולה כי בישראל פועלות כ-900 ישיבות שתלמידיהן פטורים משירות צבאי, כ-50 אלף איש במספר.

"זה מאבק שמנסה השר להוביל בתופעת ההשתמטות. השר לא יהיה מוכן להיות חותמת גומי בעניין זה", אמר גורם בלשכתו. אם השר ברק ימשיך בסירובו זה - כאלף תלמידי ישיבות אלה יקבלו כבר בתקופה הקרובה זימונים ללשכות הגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully