וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון: "חמאס אשם במצב בעזה"

יהושע בריינר

6.3.2008 / 9:02

זאת בתגובה לדו"ח אמנסטי, לפיו המצב ההומניטרי בעזה חמור ביותר, "חמאס מנצל את מעברי הגבול למטרות טרור"

משרד הביטחון פרסם הבוקר (חמישי) תגובה לדו"ח אמנסטי וארגוני זכויות אדם נוספים, לפיו המצב ההומניטרי ברצועת עזה הוא החמור ביותר מאז 1967. בהודעה טען משרד הביטחון, כי האחריות למצב בעזה הוא על חמאס שהשתלט באופן לא חוקי על הרצועה ומנצל את מעברי הגבול למטרות טרור. עם זאת צוין, ישראל נשארת מחויבת למאמץ ההומניטרי בעזה.

על הטענה כי ישראל לא מאפשרת מעבר תרופות באופן מספק לרצועה אומרים במשרד הביטחון, כי חמאס מעביר את כל התרומות הבינלאומיות של תרופות למוסדותיו ולא לבתי החולים. בנושא הדלק והחשמל המועברים לרצועה אומרים במשרד הביטחון כי חמאס הוא זה שאינו מקצה את המשאבים למקומות הנכונים כמו ויסות הדלק לטובת צוותי הצלה וכי ישראל דואגת לאספקה תקינה של חשמל.

לסיכום נכתב בתגובת המשרד, כי אין עוד מדינה בעולם שהמעברים שלה מצויים תחת אש ולמרות זאת ממשיכה לאפשר הזרמה והעברת סיוע. ראוי שהקהילה הבינלאומית תפנה את האצבע המאשימה לכתובת הנכונה והאחראית על הרצועה ועל הירי לעבר המעברים. חבל שאלו ממשיכים לפגוע במעברים שכל תפקידם הוא להוות את צינור הסיוע לתושבים ברצועה.

"המשבר בעזה חסר תקדים"

המצב ההומניטרי בעזה הוא החמור ביותר מאז 1967, כך קובעת קואליציית ארגוני זכויות אדם, שבראשם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, בדו"ח שפרסמה היום (חמישי). הארגונים טוענים כי המצור שישראל מטילה על עזה הנו עונש קולקטיבי, אשר אינו מביא לשיפור בביטחון.

הארגונים מדברים על קריסה הומניטרית ברצועה. על פי הדו"ח, המצור העלה באופן דרמטי את רמת העוני והאבטלה, והוביל להתדרדרות בחינוך ובשירותי הבריאות. יותר מ-1.1 מיליון עזתים תלויים בסיוע במזון, ומתוך 110 אלף עובדי המגזר הפרטי, 75 אלף איבדו את עבודתם, נכתב בדו"ח. "אם המצור לא יוסר עכשיו, יהיה בלתי אפשרי להחזיר את עזה מהאסון הזה, והתקווה לשלום באזור תתרסק". אמר ג'פרי דניס, דובר אחד הארגונים.

הארגונים ציינו בדו"ח כי לישראל יש זכות וחובה להגן על אזרחיה, והם קוראים לשני הצדדים להפסיק את "התקיפות הלא חוקיות על אזרחים". עם זאת, הם קוראים לישראל לקיים את מחויבותה, ולדאוג שלתושבי עזה תהיה גישה לאוכל, מים נקיים, חשמל ושירותים רפואיים. "הענשת האוכלוסייה העזתית כולה על ידי מניעת הצרכים הבסיסיים האלה, היא בלתי מוצדקת לחלוטין", אמר אחד הדוברים.

ה-BBC דיווח כי המלצות נוספות של הארגונים כוללות הידברות עם חמאס. "עזה לא תוכל להיות פרטנר לשלום אלא אם ישראל, הפתח והקוורטט ידברו עם חמאס, ויתנו לתושבי עזה סיכוי לעתיד", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully