וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המו"מ עם הרשות יתחדש בקרוב

ספי קרופסקי

5.3.2008 / 22:55

על פי גורמים מדיניים בירושלים, הפגישות ייערכו ברמה זוטרה ויעסקו בעיקר בסוגיות אזרחיות וכלכליות. לבני: "נמשיך במו"מ"

"המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים צפוי להתחדש בימים הקרובים". כך אמרו הערב (רביעי) גורמים מדיניים בירושלים. עם זאת, ההערכה היא שהפגישות שיתקיימו יהיו ברמה זוטרה ויעסקו בעיקר בסוגיות אזרחיות וכלכליות.

מוקדם יותר היום, נפגשה שרת החוץ ציפי לבני עם שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, והבהירה לה כי תמשיך לעבוד מול הגורמים המתונים ברשות הפלסטינית. "ידעתי כשחתמתי על הבנות אנאפוליס שיהיה פיתוי להפסיק את השיחות בגלל דברים שקורים בשטח", סיפרה לבני. "מאשימים אותי באופוזיציה שאנחנו מקיימים מגעים תחת טרור. אנחנו לא מוכנים ולא ניתן לחמאס לשלוט בחיינו ובעתיד - אנחנו צריכים להמשיך בשיחות השלום ובמקביל להילחם בחמאס". ואילו רייס אמרה במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השתיים לאחר פגישתן, כי "גם הישראלים וגם הפלסטינים אמרו שהם מוכנים להמשיך במשא ומתן", אולם לדבריה לא נקבו בתאריך לחידוש השיחות.

בינתיים בצד הפלסטיני השתנה נוסח ההצהרות באשר למשא ומתן במהלך היום. בבוקר הצהיר יו"ר הרשות, אבו מאזן, כי הוא מקפיא את המשא ומתן עד שתוחלט על הפסקת אש ברצועת עזה. "המגעים צריכים להתחיל רק אחרי הפסקת אש", אמר. ואולם שעה קלה מאוחר יותר, יתכן כי בעידודה של רייס, חזר בו אבו מאזן והצהיר כי יחדש את המשא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully