וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הביע תמיכתו במקיין

טלי גולדשטין וסוכנויות הידיעות

5.3.2008 / 21:30

יום מרגש עבר על הסנטור מקיין. לאחר שניצח בפריימריז ויריבו מייק האקבי פרש, התארח בבית הלבן וקיבל את תמיכתו של הנשיא בוש

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש משח היום (רביעי) את מי שהיה בעבר יריבו, ג'ון מקיין, ליורשו המועדף בבית הלבן. "הוא ינצח", אמר בוש, בעודו לוחץ את ידו של מקיין, טופח על גבו ונושק לאשתו סינדי.

הבוקר הגיעו בני הזוג מקיין לבית הלבן וקיבלו קבלת פנים לה זוכים רק ראשי מדינות: קבלת פנים רשמית ליד הכניסה לבית הלבן, אליו מקווה לעבור מקיין בינואר הבא, ארוחת צהריים פרטית וטקס הבעת תמיכה רשמית ב"גן הוורדים".

מקיין, מצדו, הצהיר כי הוא חש כבוד וחיבה כלפי בוש. הסנטור הדגיש, כי הוא מקבל בברכה את התגייסותו האישית של בוש לצדו, "לאור לוח הזמנים הלחוץ של הנשיא". בוש אמר כי הוא מעריץ את ליבו הרחב של מקיין, בנוסף לאומץ הלב שהפגין בחודשים האחרונים וההצלחה שנחל בהחייאת מועמדותו.

כשנשאל האם הוא חושב כי מקיין טומן בחובו את בשורת השינוי, ענה בוש כי כל המועמדים משתמשים במילה "שינוי". הדבר היחיד שלא ישתנה במקיין, גם אם יבחר לנשיא, הוא האמונה כי ניצחון האויב בעולם מסוכן הוא בעל חשיבות ראשונה במעלה.

לא ברור כיצד בוש, שאחוזי התמיכה בו נמצאים כיום בשפל 10 חודשים בלבד לפני תום כהונתו, יעזור לאיש אותו הביס במו ידיו ב-2000. "הנשיא יעניק למקיין את התמיכה הרחבה ביותר שלו", אמרה דוברת בוש דנה פרינו. "אך איני יכולה להצביע על דבר מסוים כחשוב ביותר שעל בוש לעשות למען מקיין".

ככל הנראה, צפוי בוש לשכנע רפובליקנים ספקניים לתמוך במקיין, לגייס חלק ממיליוני הדולרים הנדרשים על מנת לנהל קמפיין לנשיאות ולפעול במטרה לעזור למפלגה לכבוש מחדש את הקונגרס.

תחילתה של ידידות מופלאה

למרות החיוכים והמילים החמות, בוש ומקיין היו רחוקים מלהיות חברים במשך שנים. הם ניהלו מאבק עז על מועמדות המפלגה ב-2000, אך היחסים בין השניים אוחו עם הזמן ומקיין אף תמך במועמדות בוש לכהונה נוספת ב-2004.

כעת הגיע תורו של בוש לעזור למקיין, באותה צורה שהנשיא לשעבר רולנד רייגן תמך באביו ג'ורג' בוש האב, כשזה התמודד על הנשיאות ב-1988. שמונה שנים לפני כן, כשרייגן ובוש היו יריבים פוליטיים, חילוקי הדעות ביניהם היו כה עזים עד כי רייגן שקל לבטל את מינויו של בוש לסגן הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully