וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוז בדלני בגאורגיה דורש הכרה בינלאומית

5.3.2008 / 20:37

בעקבות הכרזת העצמאות החד צדדית של קוסובו בחודש שעבר, מחוז דרום אוסטיה מנצל את התקדים וקורא לעולם להכיר בעצמאותו

דרום אוסטיה, אזור בדלני פרו-רוסי בהרי הקווקז, ביקש היום (רביעי) מהקהילה הבינלאומית להכיר בו כאזור עצמאי הנפרד מגאורגיה. הבקשה עלתה בעקבות תמיכת המערב בהתנתקות מחוז קוסובו מסרביה. דרום אוסטיה, שהכריזה על עצמאותה בשנות ה-90, קראה לאו"ם, למדינות האיחוד האירופי ולרוסיה להכיר בה כמדינה ריבונית.

"תקדים קוסובו הניע אותנו לדרוש את זכויותינו באופן פעיל", אמרה הדוברת של מנהיג דרום אוסטיה אדוארד קוקוייטי. "17 שנות עצמאותה של דרום אוסטיה הם ראיה לכך שריבונותה היא בת קיימא", נאמר בהצהרה של המועצה האזורית.

מחוז קוסובו הכריז באופן חד צדדי על עצמאותו ב-17 בפברואר. מדינות המערב, שתמכו בהכרזה, אמרו כי אין בה כדי ליצור תקדים שאפשר ליישמו בכל מקום בעולם, אך מחוזות בדלניים סובייטים לשעבר טוענים כי זוהי צביעות.

דרום אוסטיה עדיין מוכרת בעולם כחלק מגיאורגיה. אולם, כמעט כל 50 אלף תושבי המחוז הבדלני מחזיקים בדרכון רוסי, עסקות פיננסיות נעשות במטבע הרובל ומוסקבה היא התומכת הדיפלומטית הגדולה ביותר של המחוז. לדרום אוסטיה קשרים אתניים עם צפון אוסטיה, מחוז רוסי סמוך. ציבור המצביעים בדרום אוסטיה תמך פעם אחר פעם בניתוק מגאורגיה, הטוענת כי ההצבעות אינן חוקיות.

רוסיה, בת ברית של סרביה, אמרה כי ההכרה העצמאות קוסובו על ידי המערב פתחה "תיבת פנדורה" והיא עלולה להוות מקור למתיחות על רקע בדלני לרחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully