וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר נסגר בעליות שערים

טל לוי

5.3.2008 / 18:20

מדד המעו"ף עלה ב-1.3% ומדד תל אביב 100 עלה ב-1.5%. אפריקה ישראל סיימה בעלייה חדה לאחר שאיבדה 31% מתחילת השנה

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בעליות שערים: מדד המעו"ף עלה ב-1.3% וננעל ברמה של 1,086.88 נקודות והשלים ירידה של 10.7% מתחילת השנה. כעת מרוחק מדד המעו"ף בכ-12% מרמת השיא שרשם באוקטובר 2007.

מדד תל אביב 100 עלה ב1.5% לרמה של 1,011.19 נקודות ומחזורי המסחר היו נמוכים במקצת והסתכמו ב-1.65 מיליארד שקלים.

מדד מניות הנדל"ן סיים את יום המסחר בזינוק של 2.9% אולם הוא מסכם צניחה של 23.8% מתחילת השנה. העליות בתל אביב התחזקו לקראת תום המסחר לאחר שהמסחר בוול סטריט נפתח בעליות של קרוב ל-1%.

על אף תחזיות צמיחה מעט מתונות יותר שנשמעו בחודשים האחרונים, פירסמו אתמול בסיטי (לשעבר סיטיגרופ) סקירה חיובית למדי על השוק הישראלי, בה הם מדברים על "נחיתה רכה לכלכלה הישראלית", ומעריכים כי התוצר המקומי יגדל ב-4.6% ב-2008 ובעוד 4.4% ב-2009. מדובר בתחזית טובה מזו שפירסם משרד האוצר ושעומדת על 4.2%.

בנק הפועלים ממשיך לרכז עניין

בעולם, שב מחיר הנפט לעלות אל מעבר לרמה של 100 דולר ומחירה של חבית נפט אחת עומד על 101.38 דולר. אתמול ירד מחיר הנפט הגולמי בקרוב ל-3 דולרים, ונסגר מתחת לרמה של 100 דולר לחבית.

בנק הפועלים המשיך לרכז עניין - לאחר סקירות בינוניות למדי שהביעו חשש לגבי מחיקת כסף נוספת שיבצע הבנק עבור השקעתו באיגרות חוב מגובות משכנתאות. היום נסחר בנק הפועלים במחיר המשקף רק 98% מהונו העצמי ופירוש הדבר כי המשקיעים אינם מאמינים ביכולתו של הבנק לייצר תשואה על ההון.

אפריקה ישראל סיימה בעלייה חדה לאחר שאיבדה 31% מתחילת 2008 ובסך הכל נחתכה ב-58% מאז רמת השיא שרשמה לפני פחות משנה. חברת הבת של אפריקה, דניה סיבוס נסחרה דווקא בירידות והיא משלימה צניחה של כ-47% מתחילת השנה. בתחילת השבוע, הוציאה החברה אזהרת רווח ובעקבותיה איבדה כ-27% בשבוע האחרון.

מניית כימיקלים לישראלים, המשיכה היום בדרכה מעלה והשלימה עלייה של 6.5% מאז תחילת 2008 - תשואה גבוהה בהרבה ממדד המעו"ף שאיבד בתקופה זו יותר מ-10%. כעת מרוחקת כי"ל רק ב-3% מרמת השיא בה נסחרה לפני כשבוע.

טבע נסחרה בעליה

מניית טבע נסחרה בעליה בעקבות האפשרות שתקבל בלעדיות של 180 יום על תרופה לטיפול בהפרעות נפשיות (סכיזופרניה ומאניה). מכירות התרופה המקורית, אותה פיתחה חברת Janssen, היו בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. טבע נסחרה מאז תחילת השנה ללא שינוי במונחים שקליים אם כי במסחר בארה"ב היא דווקא רשמה עלייה מתחילת השנה. הסיבה לפער הוא הדולר שאיבד 6% מתחילת השנה כך שמחירה הדולר של טבע אמנם עלה, אולם מחירה בשקלים נותר ללא שינוי.

מניית גזית גלוב עלתה היום בחדות לאחר שאיבדה 19% מתחילת 2008. בחדרי העסקות לא יודעים לספר על ארוע ספציפי שהוביל לביקושים הערים למנייה. לפני יומיים החל האנליסט חן לינדמן מבית ההשקעות אקסלנס-נשואה לסקר את מניית גזית גלוב במלצת קניה ובמחיר יעד של 55 שקלים למניה - גבוה ב-66% ממחיר המניה בשוק. עוד במגזר הנדל"ן, מניית אלוני חץ הגיבה בעליות להשקעה ראשונה בפרוייקט בתאילנד. החברה שותפה להקמת פרוייקט להקמת מבני מגורים, מלונאות, מסחר וחניה. בשלב ראשון הודיעה אלוני חץ על השקעה של 9 מיליון דולר עבור רכישת הקרקע, כלומר שותפות של 25%. עלות הבניה עומדת על 160 מיליון דולר ולפי שעה לא ברור מה יהיה חלקה של אלוני בפרוייקט בשל הכוונה להכניס שותפים נוספים.

חברת אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, מכרה את הזכויות בבתי המלון שברשותה תמורת 139 מיליון דולר- מחיר הגבוה ב-30 מיליון דולר ממחיר רכישת המלונות. המכירה מתבצעת על ידי הקמת חברה משותפת, בה תחזיק אזורים 50% מהמניות. המחצית השנייה תוחזק על ידי קבוצת משקיעים בראשות לורנס גלר, יזם אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully