וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון שוקלת לבחור באובמה כסגן נשיא

טלי גולדשטין

5.3.2008 / 16:49

לאחר שניצחה את אובמה בפריימריז בטקסס ובאוהיו, קלינטון תופסת בחזרה את המושכות וממשיכה להסתכל קדימה באופטימיות

הילרי קלינטון רמזה כי תשקול לבחור בברק אובמה כסגן הנשיא במידה ותזכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית במרוץ לנשיאות. קלינטון אמרה את הדברים הבוקר (רביעי) על רקע ניצחונה בפריימריז בטקסס, באוהיו וברוד אאיילנד – ניצחונות שהפיחו רוח חיים מחודשת בקמפיין הסנטורית.

קלינטון, שהתראיינה בתוכנית הבוקר של רשת CBS "דה ארלי שואו", וכשנשאלה האם תשקול לרוץ לבית הלבן כשלצידה יריבה אובמה, ענתה הסנטורית: "יכול להיות שזה יהיה הכיוון, אך כמובן שעלינו להחליט מי תהיה הדמות המובילה. אני חושבת כי תושבי אוהיו אמרו בצורה הברורה ביותר כי הם רוצים שזו תהיה אני". בתום ספירת הקולות באוהיו, לזכותה של קלינטון 54% מהנציגים ואילו לאובמה 44%.

בטקסס התנהל קרב צמוד בין שני המועמדים הדמוקרטים. אחרי ספירת הקולות, לזכות קלינטון 51% מהנציגים ואילו אובמה זכה ל-48%. בנוסף, קלינטון ניצחה בפריימריז ברוד איילנד עם 58% מהקולות לעומת 40% לאובמה, ואילו אובמה ניצח בוורמונט עם 60% מקולות המצביעים לעומת 38% לקלינטון.

אובמה, שהגיע לפריימריז בארבע המדינות כשבאמתחתו 11 נצחונות רצופים וקיווה להדיח את קלינטון מהמרוץ, המעיט הבוקר בחשיבות הפסדו והדגיש כי הוא עדיין מוביל במספר הצירים שצבר. לאובמה 1512 צירים בעוד קלינטון עדיין מפגרת מאחור עם 1423 צירים. על מנת לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית יש לצבור 2,025 צירים בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully