וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נמשיך במו"מ במקביל למלחמה בחמאס"

ספי קרופסקי

5.3.2008 / 15:09

בפגישה עם שרת החוץ של ארה"ב אמרה לבני כי "נמשיך להידבר עם גורמים פרגמטיים ברצועה". רייס: "על ישראל להפסיק את ההתקפות על אזרחים בעזה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר פגישה בין שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס לבין שרת החוץ ציפי לבני, הצהירה רייס כי "גם הישראלים וגם הפלסטינים אמרו שהם מוכנים להמשיך במשא ומתן, אבל לא נקבו בתאריך לחידוש השיחות".

שרת החוץ לבני הבהירה, כי "הרעיון הוא להמשיך לעבוד עם הגורמים הפרגמטים ברצועה ובאותו הזמן להמשיך בתהליך הדה-לגיטימציה של חמאס ברצועה". לדבריה, "חשוב להבין שאנחנו עזבנו את רצועת עזה, ועדיין עלינו לתת תשובה לביטחונם של אזרחי ישראל. ישראל מחויבת להגנה על אזרחיה וזו הסיבה שישראל פועלת כפי שהיא פועלת בזמן הזה".

"ידעתי כשחתמתי על הבנות אנאפוליס שיהיה פיתוי להפסיק את השיחות בגלל דברים שקורים בשטח", סיפרה לבני. "מאשימים אותי באופוזיציה שאנחנו מקיימים מגעים תחת טרור. אנחנו לא מוכנים ולא ניתן לחמאס לשלוט בחיינו ובעתיד - אנחנו צריכים להמשיך בשיחות השלום ובמקביל להילחם בחמאס".

בתגובה אמרה רייס, כי "ההתקפות צריכות להפסיק וישראל צריכה להיות מאוד זהירה באשר לחייהם של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה". עם זאת הסכימה רייס, כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה, וצריך להפסיק את ההתקפות על ערי ישראל".

ברק: "לא נרתע מפעולה רחבה בעזה"

שתי שרות החוץ התייחסו למעורבות מצרים במצב ברצועת עזה. רייס אמרה, כי הביעה בפני המצרים את דאגתה מהמצב הפנימי אצלם, ודרשה מהם לעשות יותר לפתרון בעיית המעברים עם הרצועה. לבני אמרה, כי מצרים חייבת להיות מעורבת במיתון המצב ברצועה. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצב בו חמאס מתחמש כל העת בנשק ממצרים", הוסיפה.

מוקדם יותר, היום נפגשה רייס גם עם שר הביטחון אהוד ברק. בפגישתם הצהיר ברק, כי "על אף שאיננו ששים לפעולה רחבה בעזה אנו לא נרתעים ממנה". לדבריו, "ישראל נחושה להביא להפסקת ירי הקסאמים לעבר הנגב המערבי ולממשלת ישראל יש מחויבות לביטחון אזרחיה. תפקידי כשר ביטחון הוא להביא שקט ליישובי הנגב המערבי וכך אעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully