וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי שליט: "נכפה על הפוליטיקאים לפעול"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

5.3.2008 / 13:00

עו"ד הצרפתים של משפחת שליט אמרו במסיבת עיתונאים, כי "דעת הקהל באירופה מתחילה לגלות עניין במקרה". נעם שליט: פעילותם לא תחליף את המו"מ המדיני

מערכת וואלה

"ננצל את דעת הקהל כדי לכפות על הפוליטיקאים לפעול להחזרת גלעד שליט". כך אמרו היום (רביעי) עורכי הדין הצרפתים עמנואל אלתית וסטפן ורביב, המייצגים את משפחת שליט, במסיבת עיתונאים במלון קרלטון בתל אביב. לדבריהם, "דעת הקהל באירופה מתחילה לגלות עניין במקרה".

השניים הגיעו לישראל לראשונה ומחר ינסו להגיע לרצועת עזה על מנת להיפגש עם גורמים בחמאס. "אנחנו מודעים למצב הביטחוני הרגיש. לא ניכנס לעזה ללא אישור מהרשויות בישראל. אם לא יינתן אישור, ננסה שוב בעתיד".

עורכי הדין לא הסכימו לציין עם מי בחמאס הם בקשר, אך ציינו כי הם "בקשר עם כל הגורמים הרלוונטים בארגון". כשנשאלו האם הם בקשר גם עם ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, אמרו: "אם נבין שהוא יכול לקדם את העניין, ננסה להיפגש גם איתו".

"אנו פועלים באסטרטגיה גלובלית בתחום הדיפלומטי, המדיני ודרך התקשורת. ניסינו ליצור רגישות למקרה אצל פוליטיקאים בכל אירופה ואחר כך פנינו לתקשורת כדי להגביר מודעות. דעת הקהל באירופה לא מחבבת את ישראל, אך הסברנו כי מדובר במקרה הומאני. שליט הוא אומנם חייל צה"ל, אך הוא גם אזרח צרפתי, לכן אנו מצפים ששלטונות צרפת יהיו מעורבים בשחרורו.

נעם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר במסיבת העיתונאים, כי "קיבלתי מסרים מהדרג המדיני שמעורבות עורכי הדין עלולה לפגוע במשא ומתן". שליט הבהיר כי פעילות עורכי הדין לא תחליף את ערוצי המשא ומתן המדיניים. "תפקידם הוא להעביר מסרים".

מנהלים דיאלוג עם גורמים בחמאס

עורכי הדין אלתית ורביב מייצגים את גלעד שליט, שברשותו אזרחות צרפתית בנוסף לאזרחותו הישראלית. משפחתו נמצאת בקשר עם גורמים רבים בצרפת, המנסים להביא לשחרורו. השניים מנהלים דיאלוג עם גורמים בחמאס המקושרים לחוטפי שליט, וינסו להפגש עמו בכלא בעזה. לדבריהם, הם הוזמנו להיפגש עם הגורמים בעזה בתחילת חודש מרץ. בין היתר, הם היו מעורבים בשחרור האחיות הבולגריות מלוב, שנאסרו לאחר שהואשמו בהפצת איידס, ובשינוי גזר דינם של יהודים שנידונו למוות באשמת ריגול באירן.

אלתית גם אישר מידע מלפני כמה שבועות, שהיה אסור אז לפרסום, לפיו הועבר בתחילת החודש מכתב מגלעד שליט למשפחתו. "בראש ובראשונה, יש מכתב שנשלח לפני כמה שבועות מגלעד שליט לבני משפחתו. כמובן שהוא כתב אותו תחת פיקוח של חוטפיו", אמר אלתית.

"הורים לא יכולים להחליט על מגעים"

"אני מאוד מבין את מר שליט", אמר בתגובה ח"כ דב חנין (חד"ש). "אני לא מקנא בו, מצב המשפחה קשה מאוד. אני מעריך שהוא מאבד את האמון בממשלה, שאכן תעשה עת הנדרש כדי להחזיר את בנו הביתה. יש להגיע להסכם חילופי שבויים ואסירים. כך גם שליט יחזור הביתה וגם האסירים הפלסטינים ישובו למשפחותיהם. זו הדרך שיגיעו אליה בסופו של דבר, השאלה היא כמה סבל ייגרם עד אז".

גם ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר, כי הוא "מאוד מכבד את מר שליט, אבל מדינה לא יכולה בשום פנים ואופן לתת לפרטים לנהל את המערכת הביטחונית, ואת ההתמודדות שלה עם גופים אחרים, מדינות אחרות, ואחת כמה על כמה לא עם ארגוני טרור", אמר שטייניץ. "גם בניהם של הורים אחרים נמצאים בעזה בפעולה צבאית ומחרפים את חייהם, ואנו לא נותנים לכל הורה להחליט לבד מה לעשות או לצאת לבד על מגעים להפסקת אש".

פרסום ראשון: 11:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully