וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור: לא נרשה שיבגדו בנו

שי אילן

5.3.2008 / 11:42

נשיא אקוודור מחה בברזיל שוב נגד ההתקפה הקולומביאנית בשטחו, וקולומביה פרסמה תיעוד מצולם של המבצע בג'ונגל

נשיא אקוודור רפאל קוראה אמר אמש, כי ארצו תצטרך להגן על עצמה אם קולומביה לא תתנצל על התקיפה שערכה בשטחה בשבוע שעבר. "אקוודור תהיה מוכנה לשאת בתוצאות. אנחנו מדינה קטנה אבל ריבונית ולא נרשה שיבגדו בנו", אמר קוראה בעת ביקור בברזיל.

אקוודור דורשת מקולומביה ערבויות לכך שהיא לא תחזור על פעילותה ולא תתקוף שוב בשטחה. בנוסף דורשת אקוודור הודאה מקולומביה שהיא בדתה את הטענות לפיהן ממשלת אקוודור תמכה בארגון המורדים FARC. נשיא ברזיל, לולה דה סילבה תמך בעמדתו של קוראה ואמר שקולומביה פגעה בריבונותה של אקוודור ושהיה עליה לבקש מאקוודור ללכוד את המורדים.

ואילו קולומביה פרסמה אמש סרטון המתעד את התקיפה נגד המורדים בשטח אקוודור. הסרטון מראה כוחות קולומביאניים תוקפים מחנה בג'ונגלים בשעת לילה. בתמונות נראית גם גופתו של ראול רייס, מנהיג המורדים במקום שנחשב למספר 2 בארגון FARC. בנוסף, החיילים נראים בסרטון סופרים כסף ומציגים לראווה כלי נשק שתפסו. 23 בני אדם נהרגו במתקפה הקולומביאנית.

בעקבות המתקפה, בשבוע שעבר שלחו ונצואלה ואקוודור חיילים לגבול קולומביה. נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז ניתק את קשריו הדיפלומטיים עם קולומביה. צופים כי בשלב זה לא יתדרדר המצב לעימות צבאי, אולם המתיחות מחדדת את ההבדלים בין מדינות דרום אמריקה השונות והנאמנויות של חלק מהן לארצות הברית ושל אחרות לגוש השמאל המתהווה בראשות ונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully