וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פינתה מאחז בשומרון ללא תיאום

פנחס וולף ויהושע בריינר

5.3.2008 / 11:41

בעוד משרד הביטחון מנהל מו"מ עם מועצת יש"ע לגבי העתקת מאחזים, פינו כוחות משטרה ויס"מ מבנה ומיכל מים מהמאחז "אש קודש"

בעוד משרד הביטחון מנהל משא ומתן על העתקת מאחזים בלתי חוקיים, החלו היום (רביעי) כוחות משטרה ויס"מ לפנות מבנה ומיכל מים במאחז "אש קודש". בקול ישראל דווח, כי משרד הביטחון הורה להפסיק את הפינוי, שכן הוא לא תואם בינו לבין המנהל האזרחי.

"הפינוי החל בניגוד לכל ההבנות עם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון", מסר לוואלה! חדשות דובר מועצת יש"ע, ישי הולנדר. "אנו רואים בחומרה את התנהלות הכוחות במקום. בשום מקום אחר, גם לא אצל הפלסטינים, לא מנתקים יישוב ממים בצורה חסרת אחריות שכזו. מועצת יש"ע דורשת להפסיק לאלתר את הפעילות במקום ולהחזיר את המצב לקדמותו".

גורם ביטחוני מסר, כי המפנים "מימשו צווי מניעה שהוצאו לפני תקופה ארוכה נגד מכולה ומגדל מים שהיו במקום. חיכינו לזמן המתאים לפעול. אנחנו לא נלחמים נגד אף אחד, אלא רק פועלים לפי החוק ונמשיך לפעול נגד מפיריו ביהודה ושומרון".

"התקדמות במגעים ללא הסכם"

היום דווח על התקדמות במגעים בין מועצת יש"ע למשרד הביטחון. הצדדים דנים בהסכם, לפיו מספר מאחזים מתוך רשימת 26 המאחזים המיועדים לפינוי יועתקו לאתרים חלופיים. בתמורה, תקבל מועצת יש"ע הטבות שונות ביישובים הקיימים.

לדבריו הולנדר, "הדיבורים מתקדמים, אך עדיין אין הסכם". במועצת יש"ע דורשים פיתרון כולל לנושא המאחזים, ו"לא בשיטת הסלאמי". כמו גם הם דורשים לבדוק את טיבה המשפטי של הקרקע עליה בנויים המאחזים. אם מדובר באדמת מדינה, מבקשים במועצה להקים במקום יישוב מסודר וחוקי.

יו"ר מרצ יוסי בילין הגיב לדברים, ואמר כי תכנית העתקת היישובים של משרד הביטחון היא "אחיזת עיניים, שנועדה כל כולה להמשיך בקיום ההתנחלויות". בילין קרא למחנה השלום במפלגת העבודה למנוע מברק את "אחיזת העיניים של העונה, ולהביא לפינוי אמיתי של המאחזים הבלתי מורשים ולהקפאת ההתנחלויות בגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully