וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטת הקבינט: הפסקת הקסאמים והמשך המו"מ

ספי קרופסקי ופנחס וולף

5.3.2008 / 12:31

בדיון על ההסלמה בעזה, החליט הקבינט כי ישראל תפעל לפגוע בשלטון חמאס. אולמרט: "נפעל בעזה כל עוד נמשך הירי"

(צילום וידאו: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (רביעי) לצאת לפעילות מתמשכת במטרה להביא "להפסקת ירי הרקטות ופעולות הטרור מעזה". זאת, לנוכח ההסלמה ברצועת עזה. בנוסף, החליטו שרי הקבינט לצמצם התעצמות החמאס ולפגוע בשלטונו.

עם זאת, החליטו חברי הקבינט לקדם את תהליך המשא ומתן עם הגורמים המתונים ברשות הפלסטינית. חבר הקבינט השר עמי אילון, שקרא לפני כמה ימים לדבר עם חמאס, "כדי להחליש את חמאס יש לשלב בין מלחמה בטרור למשא ומתן".

עוד הוחלט בישיבה, שיש להאיץ את הטיפול בעורף ולהימנע ממשבר הומניטרי בעזה ככל האפשר. קודם לכן אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי ישראל תמשיך בפעילות הצבאית ברצועת עזה, כל עוד נמשך משם ירי הרקטות אל ישובים ישראלים. בדיון הוצגו מספר חלופות פעולה שונות, צבאיות ומדיניות.

מקורבים לשר לביטחון פנים אבי דיכטר אמרו כי הוא מאוד מרוצה מישיבת הקבינט, שכן זו הפעם הראשונה בה דובר על הפסקה מוחלטת של ירי הרקטות ולא על צמצומו.

ח"כ דוד טל (קדימה) מתרעם על האפליה שנוצרה, לדבריו, בין תושבי שדרות לאשקלון. "לא יתכן שמדינת ישראל מוכנה להשלים עם ירי טילים על שדרות, ורק כשיש טילים על אשקלון ישראל מגיבה. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול עד שתופעת הקסאמים והגראדים תוכחד לגמרי, גם על שדרות ולא רק על אשקלון. מחובתה של מדינת ישראל להגיב לכל ירי קסאם לשטח ישראל, בדיוק כמו שהגיבה לירי על אשקלון".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה, כי "ממשלת ישראל מתכוונת כנראה להמשיך במלחמת ההתשה על גבם של תושבי שדרות ואשקלון, במחיר של המשך התהוותו של המאחז האירני בלב הנגב. על החלטות אלו יש לומר, מעט מדי ומאוחר מדי".

פרסום ראשון: 10:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully