וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אחיו של אלפרון נעצר ללא סיבה?

נתיב נחמני

5.3.2008 / 18:19

אריה אלפרון הואשם היום בתקיפת שוטר. צילום בלעדי שהגיע לוואלה! חדשות, מעלה ספקות לגבי החלטת המשטרה להעמידו לדין

אסור להשתמש

(עריכת וידאו: יאיר דניאל וענת ברק)

אריה אלפרון, אחיו הצעיר של יעקב אלפרון, הובא היום (רביעי) לבית משפט השלום בקריית שמונה, שם עמוד בפני אישומים של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. מצילומי מעצרו של אריה אלפרון, שהגיעו באופן בלעדי לידי וואלה! חדשות, נראה כי אלפרון לא ביצע את המיוחס לו.

בתחילת חודש ינואר הגיעו אנשי מנהל מקרקעי ישראל בליווי עשרות שוטרים ליישוב קדיתא שבגליל העליון, על מנת להרוס מבנה לא חוקי לכאורה. עם סיום פעולות ההריסה נעצר אריה אלפרון, אדם מוכר למשטרה ובעל עבר עשיר, בחשד לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ואיומים על חייהם של שוטרים. לטענת עורכי דינו, נראה כי במקרה הנוכחי גורמים במשטרה נסחפו עם תחושת המסוכנות העולה בליבם מהשם אלפרון ומיהרו להכין נגדו כתב אישום, פחות מ-24 שעות לאחר מעצרו.

בקלטת תיעוד ההריסה, שצולמה על ידי אנשי המנהל, נראה אלפרון כשהוא מרוחק עשרות מטרים מהשוטרים ובניהם אף מפרידה גדר. כמו שאר עשרות התושבים, צעק אלפרון לעבר השוטרים ואנשי המנהל. "עשרות אנשים צעקו, אך המשטרה בחרה את מרשי מכל האנשים כי הוא צעק הכי חזק", טען עורך דינו של אלפרון, טל גבאי, בדיון שנערך בבית המשפט יום לאחר המעצר.

"התיק לא תיק והראיות לא ראיות"

בצילומי ההריסות נקלטת שיחתם של שני שוטרים העומדים מרחק עשרות מטרים מאלפרון ונראה כאילו הם מצפים לתגובה מצידו. "תכף הוא יבוא עם איזה משהו...תכף הוא יעשה משהו... הוא לא יצא פראייר", אמר אחד מהם.

בתום ההריסה ניגשו לאלפרון מספר שוטרים על מנת לעוצרו. בקלטת נראה החשוד בתקיפה כשהוא מגיש לשוטרים את ידיו. שני שוטרים מובילים אותו בידיו ומספר נוספים מקיפים אותו סביב. בשלב מסויים התגודדו סביבם מספר תושבי היישוב במחאה על המעצר. בשלב זה, כשכולם עומדים על אדמה בוצית בשטח סלעי, אחד השוטרים ככל הנראה החליק והחשוד המיידי במעשה היה שוב - אלפרון.

"סך הכל עמדתי רחוק משם וצעקתי כמו כולם לשוטרים. הם ישר קפצו על המציאה, באו אלי ותקפו אותי. הושטתי להם את הידיים קדימה אבל הם עיקמו לי אותן לאחור ולחצו לי את האזיקים", סיפר לוואלה! חדשות אריה אלפרון. "משפחת אלפרון הפכה למותג", סיכם האח הצעיר, "לכן נטפלו אלי".

"התיק הוא לא תיק והראיות הן לא ראיות", אמרו עורכי דינו טל גבאי ויהודה פריד, "המשטרה יודעת שהוא מוכר, ושקל מאוד לבוא אחרי זה לבית המשפט ושכולם יאמינו שתקף. אבל אנחנו מאמינים בחפותו המלאה". בבית המשפט טען עו"ד גבאי שארוע המעצר צולם במלואו על ידי גורמי משטרה ותקשורת, "אך המשטרה השתמשה בראיות הנוחות לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully