וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח הגדול: ג'ון מקיין

רועי כ"ץ

5.3.2008 / 9:34

בזמן שהדמוקרטים ממשיכים להקיז דם, מקיין זוכה סופית במועמדות המפלגה הרפובליקנית ויכול להתארגן בשקט למרוץ הגדול

גם הלילה המנצח הגדול בקרב בין ברק אובמה להילרי קלינטון הוא הסנטור ג'ון מקיין. בזמן ששני המועמדים הדמוקרטים ממשיכים להקיז דם, מקיין זוכה סופית במועמדות המפלגה הרפובליקנית, ויכול כעת להתארגן בשקט למרוץ לבית הלבן. בהעדר הכרעה, או אפילו מגמה ברורה בקרב על המינוי הדמוקרטי, ימשיכו מנהלי הקמפיין של קלינטון ואובמה להוציא כסף כמו משוגעים ולחפש דרכים חדשות להשמיץ ולהקטין את היריב, בדרך להכרעה בנקודות. נוק אאוט כבר לא יהיה פה.

מסע בחירות שמתאפיין בהוצאה של מיליוני דולרים מדי יום והיעדר הכרעה בבחירות המקדימות, משפיע כלכלית גם על הקמפיין האמיתי בקיץ ובסתיו בדרך לכיבוש וושינגטון מידי המפלגה הרפובליקנית. למרות זאת, קלינטון בהחלט יכולה לחייך בסיפוק בעקבות ההישגים בטקסס, אוהיו ורוד איילנד. על החגורה של אשת הנשיא לשעבר תלויות עכשיו הקרקפות של שלוש המדינות הגדולות בארה"ב (ניו יורק, קליפורניה וטקסס), הישג שמעניק לה יוקרה וכוח, מעבר לשינוי המומנטום לו היה זקוק כל כך מסע הבחירות שלה. ניצחון בפנסילבניה דשנת הקולות בחודש הבא יכול להעניק לסנטורית מניו יורק את מספר הנציגים שחסר לה בקרב מול אובמה ולהכתיר אותה כקאמבק השנה בפוליטיקה האמריקנית.

חזרה לרפובליקנים. הם יכולים להביט מהצד וליהנות מכך שהמועמדים הדמוקרטיים משקיעים הון עתק בפרסום החסרונות והמגרעות של המועמד השני. מקיין יתרכז עכשיו בבחירת מועמד לתפקיד סגן הנשיא, מינוי שאסור לזלזל בחשיבותו נוכח ההערכות שהקמפיין הדמוקרטי יתרכז לא מעט בגילו המבוגר של מקיין ובמצב בריאותו.

ניחוש לא נועז במיוחד יהיה שמקיין יבחר בפוליטיקאי ביצועי (מושל לדוגמא) צעיר וימני, שיצליח לתקן בעיני המצביעים את החסרונות שיש בו לכאורה: חסר ניסיון ניהולי, מבוגר ומתון יחסית בסוגיות הליבה של הרפובליקנים, כגון הפלות ונישואים חד מיניים. מנהלי הקמפיין של מקיין צריכים כעת גם לחשוב כיצד לשנות את דימוי "טורף העירקים" שנוצר למועמד שלהם, כתוצאה מתמיכתו במלחמה הכושלת.

ההסתבכות האמריקנית והמחיר הגדול שהיא גובה מדי יום, לא תאפשר יום בבחירות בו לא תעלה הסוגיה. לא מן הנמנע כי בקרוב נתחיל לשמוע התבטאויות ביקורתיות יותר של מקיין על עירק, בניסיון לפזול מעט לקהלים הרחבים בהם נתפסת המלחמה כגחמה של ממשל בוש, עליה משלמת אמריקה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully