וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטית מעמק יזרעאל: "איפה הדו קיום?"

אביטל שוסהיים

4.3.2008 / 21:47

סוזן זועבי הציתה גל זעם כשביקשה לקיים דקת דומיה לזכר ההרוגים בעזה. "זו הבעת דעה במדינה דמוקרטית, אני נגד ההרג בשני הצדדים"

ידיעה אודות מרצה במכללת עמק יזרעאל, שאפשרה לבנות כיתתה לעמוד דקת דומיה לזכר "כל מי שהוא רוצה", גררה ביומיים האחרונים גל תגובות זועמות מצד סטודנטים וחברי כנסת.

הסיפור החל אתמול (שני), כשסטודנטית ערביה, סוזן זועבי, פנתה למרצה וביקשה ממנה להקדיש דקת דומייה לזכר ההרוגים הפלסטינים בפעולת צה"ל ברצועת עזה. המרצה השיבה לסטודנטית כי בעוד היא איננה מסכימה עמה או עם המטרה, היא מכבדת את בקשתה.

בעקבות הפרסום קרא ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) להנהלת המכללה לפטר את המרצה ולהפסיק את לימודיהם של הסטודנטים שהיו בכיתה. היום קיימה בתגובה אגודת הסטודנטים של המכללה צעדת תמיכה בתושבי עוטף עזה.

סוזן זועבי אומרת היום כי היא מאוכזבת מתגובות התקשורת, הח"כים וחבריה למכללה למה שהיה, לדבריה, הבעת דעה לגיטימית במדינה דמוקרטית.

"לא להתעלם מהמציאות"

"שבע מתוך 17 התלמידות לתואר שני בייעוץ חינוכי הן ערביות, ומדובר בקבוצה מגובשת של בנות שלומדות ביחד", היא מספרת לוואלה! חדשות. "אתמול התחיל הסמסטר החדש. בתחילת השיעור שפתח את היום ביקשתי לעמוד דקת דומיה לזכר ההרוגים בעזה. זה היה חשוב לי גם כאדם וגם כיועצת חינוכית, לא להתעלם מהמציאות שאנו חיים בה. אני נגד ההרג בשני הצדדים. סטודנטיות אחרות בכיתה התנגדו, אך דנו בנושא, ולבסוף קבעה המרצה שכל אחד יזדהה עם איזה צד שהוא רוצה", היא מספרת .

"לדעתי המרצה אמיצה מאוד. גם המכללה עצמה לא עשתה מהעניין סיפור גדול. אגודת הסטודנטים, שהפגינה היום, לא מייצגת למעשה את כלל הסטודנטים. היא לא יכולה להתעלם ממה שקורה בעזה".

זועבי מספרת כי לאחר הפרסום קיבלה תגובות אוהדות יותר ואוהדות פחות. "הסיפור תפס יותר תאוצה בתקשורת מאשר בתוך המכללה", היא אומרת. "ח"כים ימנים יצאו בתגובות לא הגיוניות. איפה הדו קיום? אנו חיים במדינה דמוקרטית, וכל אחד יכול להביע את דעתו בצורה שלא תפגע באחרים. כולנו צריכים להתנגד למלחמה בשני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully