וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נזפה בשר כהן בדיון על זכויות נשים

פנחס וולף

4.3.2008 / 20:08

השר כהן התנגד לחוק העוסק בשריון מקומות לנשים במועצות מקומיות. במהלך הדיון נכנסה שרת החוץ והביעה תמיכה, בשם הממשלה

שני חברי ממשלה, שרת החוץ ציפי לבני (קדימה) והשר לשירותי דתות יצחק כהן (ש"ס) הפגינו היום דעות סותרות בדיון על הצעת חוק לקידום נשים. השר כהן ששימש בדיון כנציג הממשלה, התנגד לחוק, העוסק בשיריון מקומות עבור נשים במועצות המקומיות. הדיון נערך לקראת יום האישה הבינלאומי שיתקיים בסוף השבוע.

כהן התנגד להצעה, והשיב לדברים שנאמרו בדיון מטעם הממשלה: "אני מציע לכם - קחו את השנה הזו כשנת החסד. צאו לרחובות עם ארגוני הנשים, חפשו את הנערות שמשוטטות בלי בית ושקמו אותן. לכו לכל המנוולים האלה שעושים מה שעושים, וזרקו אותם לרחובות שהם באו מהם", אמר כהן. "אחר כך שיהיה מינימום של "כל כבודה בת מלך". הלא תורת ישראל מתייחסת לכל אישה כאל בת מלך. אחר כך, תוכלו לבוא לכאן לדוכן ולדבר איתי על ייצוג פה ייצוג שם".

"מה שאתם עושים זה דבר חשוב, אבל לפני שאתם מתחילים לדקלם לי נאומים על שוויון ועל זכויות וכבוד האדם וחירותו, תורידו את הרטייה מהעיניים, תוציאו את הראש מהחול ותסתכלו סביב באיזו מציאות אתם חיים. אחר כך תתחילו לדאוג שבמועצת העיר תהיה עוד אישה", אמר כהן.

במהלך הדברים נכנסה לדיון שרץ החוץ לבני. היא שמעה את הדברים, וביקשה להשיב בשם הממשלה. כהן אישר את הבקשה. "אני הפסדתי את תחילתו של הדיון, אך למען הסר ספק אני מבטאת כאן את עמדת הממשלה, אך גם את עמדתי כאישה", אמרה לבני. "כשאני מדברת על זכות הבחירה אני ל מדברת רק על הבחירה בקלפי ביום הבחירות, אלא על הזכות שיש לכל אדם לבחור מה הוא יעשה בחייו. זוהי גם זכותה של אישה לבחור האם היא רוצה לשבת בבית לגדל ילדים, או לעשות מעשה שמביא לה סיפוק מסוג אחר", אמרה לבני.

"בוודאי שצריך לטפל בתופעות חברתיות קשות כמו סחר בנשים, או כמו תופעות שמנצלות את חולשתן של חלק מהנשים, אך לא יכול להיות שתהיה בחירה בין השניים", הוסיפה השרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully