וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשד מבוסס לקומבינות בסל התרופות"

4.3.2008 / 18:24

ח"כ אורלב: "קיים חשש שקופות החולים ניפחו את מחירי התרופות והשתמשו בעודף". מבקר המדינה יכין דו"ח מיוחד בנושא

מבקר המדינה יכין דו"ח מיוחד בנושא עלות התרופות הכלולות בסל שקבע משרד הבריאות – כך החליטה היום (שלישי) הוועדה לביקורת המדינה. הדיון בוועדה התקיים בעקבות תחקיר עיתונאי, על פיו קופות החולים גובות מהמדינה תקציב של מאות אחוזים מעבר לעלות התרופות.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), קיים חשש שקופות החולים "ניפחו" את מחירי התרופות בסל, והשתמשו בכסף העודף למטרות אחרות.

"לו היו נותנים מחירי אמת של תרופות, היו יכולים להכניס לסל תרופות נוספות ולהציל חיים", אמר אורלב. "עולים חשדות מבוססים לתרבות שקר מזעזעת וקומבינות של פקידי מדינה הגורמות לסיכון חיי אדם".

"ועדת הסל האחרונה תקצבה את התרופות לפי מספר חולים מופרך", אמרה בוועדה ד"ר בלה קאופמן, רופאה אונקולוגית. היא העריכה כי על אף שכ- 600 נשים ישראליות חולות בסרטן השד, הוועדה תקצבה תרופות עבור 2,300 חולות. "מדובר ב- 40-50 מליון שקל שניתנו מתנה לקופות החולים".

נציגי קופות החולים שהשתתפו בדיון אמרו שהם מנסים להוזיל את מחירי התרופות. סמנכ"ל שירותי בריאות כללית, בר ניר, אף הודיע כי הקופה פנתה מספר פעמים לשר הבריאות, יעקב בן יזרי (גיל) ומנכ"ל משרדו, בבקשה לערוך בדיקה יסודית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully