וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "הסכם שלום עד תום כהונתי"

ספי קרופסקי

4.3.2008 / 19:18

נשיא ארה"ב אמר, כי יופעלו מאמצים דיפלומטיים כדי להשיב את ישראל והרשות בחזרה אל שולחן המו"מ. רייס ברמאללה: "על ישראל להמנע מפגיעה באזרחים"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר הערב (שלישי) כי הוא אופטימי בנוגע לאפשרות שישראל והרשות הפלסטינית יגיעו להסכם שלום עד תום כהונתו כנשיא, בנובמבר 2008. ברויטרס דווח, כי בתום פגישתו עם עבדאללה מלך ירדן, אמר בוש כי, "נפעיל מאמצים דיפלומטיים כדי לקרב בין הצדדים ולהביאם בחזרה אל שולחן המשא ומתן. עשרה חודשים הם הרבה מאוד זמן בכדי להגיע להסכם".

מוקדם יותר, הבהירה שרת החוץ קונדוליזה רייס במסיבת עיתונאים ברמאללה, כי למרות המצב ברצועת עזה, היעד של הצדדים הוא עדיין להגיע להסכם שלום עד סוף שנת 2008. "עלינו להגיע להסכם שיביא להקמתה של מדינה פלסטינית עד סוף שנת 2008", אמרה רייס במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, שאמר בעצמו כי "שלום ומשא ומתן היא הבחירה האסטרטגית שלנו".

עוד הוסיפה רייס, כי היא קיבלה "רושם חיובי משני צוותי המשא ומתן, ואנחנו צריכים שכולם יהיו ממוקדים בזה. זה הסיכון האמיתי עבור הקיצוניים שאינם מעוניינים בתהליך הזה", אמרה בהתייחסה לחמאס.

עם זאת הוסיפה רייס כי "על המשא ומתן להיות מגובה במעשים בשטח למען האזרחים הפלסטינים כמו גם שיפור פעילויות כוחות הביטחון הפלסטינים". לשיטתה, "רק פתרון שתי המדינות לשני העמים יביא לרגיעה באזור. צריך לסיים את מעגל האלימות כדי שהאזרחים משני הצדדים יחזרו לחיות בצורה סבירה".

את מסע הדילוגים באזור התחילה רייס מוקדם יותר היום בקהיר. במסיבת עיתונאים שערכה עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, אמרה רייס כי "על ישראל להמנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע". עם זאת, ציינה רייס כי "ירי הרקטות נגד ישראל חייב להיפסק. אף ממשלה ישראלית לא תסבול את זה". מרמאללה תמשיך רייס לישראל, ותסעד הערב עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. מחר תפגש רייס עם שרת החוץ ציפי לבני ועם שר הביטחון אהוד ברק במטרה להאיץ את תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully