וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ההיספנים יצילו את קלינטון?

טלי גולדשטין

4.3.2008 / 15:47

לאור מערכת היחסים ארוכת השנים של קלינטון עם ההיספנים בטקסס, ישקיע אובמה מאמץ רב לשכנע ציבור זה לבחור דווקא בו

3.6 מיליון בוחרים היספנים עשויים להטות את הכף בפריימריז במפלגה הדמוקרטית הלילה בטקסס לטובת הילרי קלינטון או ברק אובמה. לפי דיווח רשת CNN, שני המועמדים שמו להם למטרה את האזורים במדינה המאוכלסים בכבדות בהיספנים: קלינטון מסתמכת על נאמנותם של מנהיגי הקהילה, בעוד אובמה מקווה למשוך את המצביעים הצעירים לקלפיות.

ההימור גבוה עבור שני המועמדים, המקווים לצבור מספר רב של צירים הנדרשים על מנת לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית. לאחר 11 ניצחונות רצופים של אובמה, אפילו ג'יימס קרביל, האסטרטג הוותיק של קלינטון, אמר כי אם תפסיד הסנטורית באחת משתי המדינות, זה יהיה סופה.

"היספנים נאמנים עשויים להציל את קלינטון – או שהיספנים צעירים יאפשרו לאובמה להביא את התחרות במחנה הדמוקרטי, ככל הנראה, לסיומה", אמרה היועצת הדמוקרטית קלי פרו.

הסקרים המקדימים מרמזים כי אובמה מערער את שליטתה של קלינטון בקול ההיספני. לפי סקר גאלופ עדכני בקרב מצביעים היספנים ברחבי ארצות הברית, לא רק שאובמה צמצם בשבוע אחד בלבד את הפער בן 31% מול קלינטון, אלא אף מוביל כעת ב-4%. קלינטון הובילה על אובמה 63% על 32% בסקר מוקדם יותר, אך לפי תוצאות הסקר החדש, מוביל אובמה על קלינטון בקרב המצביעים ההיספנים 50% על 46%.

מבחן רציני לשני המועמדים

הנושאים החשובים לאוכלוסיה ההיספנית בבחירות השנה הם הכלכלה, ביטוח הבריאות, ההגירה, חינוך והמלחמה בעירק. לאור העמדות הדומות שחולקים קלינטון ואובמה בנושאים רבים, יש המעדיפים להצביע הפעם על סמך תחושת הבטן שלהם.

יש היספנים הסוברים כי על רקע היותו חלק ממיעוט, אובמה מבין מהי המשמעות של להיאבק, בדיוק כפי שההיספנים כמיעוט נאלצים להיאבק. יש החושבים כי על רקע ההיסטוריה ארוכת השנים שלה בפוליטיקה, קלינטון תוכל לעזור יותר לאוכלוסיה ההיספנית בנושאי הגירה וביטוח הבריאות.

לדברי גארי מאורו, אסטרטג ומקורב לקלינטון, טקסס מייצגת מבחן רציני לא רק לסנטורית אלא גם לאובמה. "הוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד בטקסס", הוסיף.

דרום טקסס - מדינת קלינטון

הערים החשובות במדינת טקסס בהן יאבקו שני המועמדים על קולות ההיספנים הן אוסטין, יוסטון ודאלאס. אך בשום מקום לא יהיה המאבק אכזרי כפי שיהיה בדרום טקסס. "דרום טקסס ההיספנית היא מדינת קלינטון וזהו בסיס התמיכה המשמעותי ביותר שלה", ציינה פרו.

לדברי הסנטור לשעבר גונזלו בריינטוס, המצביעים ההיספנים באזור רוצים מועמד מנוסה. "הם רוצים מישהו שהם מכירים, שהיה בשוחות, מישהו שפעל בנושא שירותי הבריאות במשך שנים". לאובמה, לדברי פרשנים, לא היה מספיק זמן מאז תחילת פברואר לבסס מערכת יחסים עם המצביעים ההיספנים לעומת יחסיה ארוכי השנים של קלינטון עם ציבור זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully