וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשייפסק הירי נחייה בשכנות טובה"

יהושע בריינר

4.3.2008 / 14:59

שר הביטחון פנה אל תושבי עזה במהלך סיור בצפון. לדבריו, הממשלה תחזיר את השקט לדרום גם במחיר הסלמה צבאית

אבי קסב

צילום: אבי קסב, עריכת וידאו: נועם ורטהיים

שר הביטחון אהוד ברק השתתף היום (שלישי) בטקס לחנוכת מקלטים ששופצו בשמונת החודשים האחרונים בצפון הארץ, בסיוע הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין. בטקס, בו נכחו תושבי הצפון וראשי רשויות אמר ברק, כי "ממשלת ישראל תעמוד בחובתה העליונה להחזיר את הביטחון והשקט, גם אם פירוש הדבר שנצטרך להכביד את ידינו מבחינה מבצעית עוד הרבה יותר על חמאס".

ברק פנה אל תושבי הצפון ואמר: "מי כמוכם יכול להבין לליבם של תושבי שדרות ותושבי עוטף עזה, והיום גם אשקלון, שנמצאים בתוך המבחן החשוב הזה ועומדים באומץ ובכבוד אמיתי. אנחנו בתוך מבחן ברצועת עזה, הפעילות המבצעית תימשך. מדובר במהלך ארוך, לא 'זבנג וגמרנו'. מחובתינו המלאה כממשלה להחזיר את השקט לשדרות ועוטף עזה ואשקלון וזאת נעשה".

שר הביטחון התייחס לביקורת המושמעת כלפי ישראל בעולם על פעילות צה"ל בעזה: "אני שומע שבעולם, משקיפים וגם ידידים מעלים שאלות האם ישראל לא משתמשת בעודף כוח. לכל אלה אני אומר, וגם לידידים שבהם, כי האחריות היא על יורי הקסאם. לתושבי עזה אנחנו יכולים לומר, שכאשר ייפסק ירי הרקטות ותפסקנה פעולות הטרור משטח עזה אל ישראל, תפתח הדלת למציאות אחרת של שקט משני הצדדים ושל שכנות טובה. אבל המשך הירי משמעו המשך הפעילות שלנו גם בעוצמה גבוהה יותר. לתושבי יישובי הדרום, אני אומר: אנחנו נעבור את המבחן הזה. מי ייתן שזה ייקח פחות זמן מאשר שזה לקח בצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully