וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לעובד סיעוד שהתעלל בקשישים

נתיב נחמני

4.3.2008 / 12:20

מיכאל ורטיק נהג להכות ולקלל את הקשישים בהם טיפל. השופט ביקר בחריפות את תנאי העסקתו: "מדובר בתנאים שדומים לעבדות"

שלוש שנות מאסר נגזרו הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב על מיכאל ורטיק, תושב מולדובה, שהורשע על פי הודאתו בהתעללות בקשישים בבית אבות בו עבד. ורטיק נכנס לישראל באשרת תייר ומאז הוא שוהה בה באופן לא חוקי. הוא השתמש במסמכים מזויפים, והציג את עצמו כאזרח ישראלי. כך התקבל במאי 2006 למקום עבודתו בבית האבות "תפארת אבות" במושב אחיעזר. ורטיק סעד קשישים שמחמת גילם ומוגבלותם הפיזית לא יכלו לדאוג לצורכיהם.

על פי הרשעתו, נהג ורטיק להכות את הקשישים בהם טיפל, דחף אותם וזרק אותם לעגלות תוך שהוא מקלל אותם וצועק עליהם. במקרה אחד הכה קשישה באגרופים תוך שהוא מאיים על אחת העובדות, שהיתה עדה לארוע, שלא תדווח עלך הארוע. בגזר הדין תוארה מסכת התעללויות נוספת בקשישים בהם טיפל הנאשם.

השוטפ כבוב חאלד דן את ורטיק לשלוש שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי. בנוסף מתח ביקורת קשה על תנאי העסקתו של הנאשם. "לא אוכל לסיים גזר דין זה מבלי להתייחס לתופעה חמורה ביותר שבאה לידי ביטוי בהעסקתו של הנאשם. מדובר בתנאי עבודה שדומים באופיים לתנאי עבדות שאינם יאים לשנות ה-2000, לבטח לא בחברה מתוקנת", אמר השופט.

במשפטו של ורטיק עלה כי בחלק מהזמן הוא הועסק במשך שבעה ימים בשבוע, מתוכם עבד ששה ימים במשך 16 שעות ביום. השופט הורה להעביר את גזר הדין למנכ"ל משרד העבודה והרווחה ולמנכ"ל משרד הבריאות על מנת שינקטו את הצעדים כדי להבטיח שתופעה זו לא תחזור על עצמה, והטיפול שניתן לקשישים יעמוד בתקנים שנקבעו.

  • עוד באותו נושא:
  • קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully