וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: "חרף הסנקציות, נמשיך לסחור עם אירן"

4.3.2008 / 11:48

האו"ם הטיל סנקציות חדשות על אירן על רקע סירובה לעצור את העשרת הגרעין. סין היא אחת משותפות הסחר החשובות של אירן

היקף הסחר בין סין ואירן לא יפגע עקב הסנקציות החדשות על אירן שאושרו אתמול (שני) על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, כך הודיעה היום ממשלת סין.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אתמול להרחיב את הסנקציות על אירן, בשל סירובה לשתף פעולה עם פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ההחלטה מטילה הגבלות נסיעה נרחבות על בכירים בשלטון האייטולות. כמו כן, ההחלטה כוללת סנקציות כלכליות על אירן עצמה ועל חברות מובילות במשק האירני. הסנקציות אושרו לאחר מאמצים דיפלומטים, ששיכנעו את סין ורוסיה, שעד כה התנגדו למהלך, לתמוך בו ולא להטיל עליו וטו. זו הפעם השלישית שהמועצה מטילה סנקציות על טהרן.

שין גאנג, דובר שר החוץ הסיני, אמר כי המסחר עם אירן מתנהל כסדרו. "סין מנהלת מסחר עם אירן, בדומה למדינות אחרות. היקף הסחר אינו נע בתיאום עם תוכנית הגרעין עם אירן או בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם", אמר גאנג.

חשיבותה של סין כשותפת סחר של אירן הולכת וגוברת על רקע העובדה כי הרחבת הסנקציות גרמה לחברות מערביות רבות לצמצם את עסקיהן עם אירן. ב-2007, היתה אירן ספקית הנפט השלישית בגודלה לסין.

"המטרה היא לא להעניש את אירן כי אם לדחוף אותה לחזור למו"מ, להתחיל בסבב חדש של מאמצים דיפלומטיים. סין מקווה כי החלטות מועצת הביטחון והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ייושמו במלואן, אך מגעים דיפלומטיים הן הדרך הטובה ביותר לפתור את נושא הגרעין האירני", אמר גאנג.

"סין קוראת לכל הצדדים לנקוט בגישה אחראית ובונה, להראות גמישות ולקיים שיחות על מנת למצוא פתרון בר קיימא לסוגיה. סין תמשיך למלא תפקיד מהותי בנושא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully