וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 משאיות יעבירו ציוד הומניטרי לרצועה

שולמית אביצור ויהושע בריינר

4.3.2008 / 10:33

יממה לאחר סיום מבצע "חורף חם", תאפשר ישראל להעביר מזון וציוד רפואי לרצועה הנצורה. במקביל, המשיך הבוקר צה"ל בתקיפות, הרג שני פלסטינים ופצע ארבעה

לראשונה זה חודשיים תפתח היום (שלישי) ישראל את מעברי הגבול לרצועת עזה. המעברים יפתחו למשך מספר שעות על מנת לאפשר ללמעלה ממאה משאיות לעבור בהם, ולהעביר ציוד רפואי ומזון לתוך הרצועה. במערכת הביטחון אומרים, כי פתיחת המעברים ארז, סופה, כרם שלום וקרני, נועדה לצמצם את הפגיעה באזרחים הפלסטינים, ולסייע לבתי החולים ברצועה.

בתוך כך, תקף הבוקר צה"ל פעמיים ברצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי שני פלסטינים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו בשתי התקיפות, שכוונו אל שתי קבוצות חמושים פלסטינים במזרח רצועת עזה ובצפון ג'בליה.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, הודיעה כי אחד ההרוגים הוא אימן אלקהוג'י, בן 23, שנהרג במזרח רצועת עזה. מקורות רפואיים מסרו כי בסביבות השעה 7:00 בבוקר הגיעה לבית החולים בעזה גופה נוספת, שעדיין לא זוהתה.

125 הרוגים, 380 פצועים

חיל האוויר תקף אתמול בלילה פעמיים בבית חנון. אחת התקיפות כוונה כלפי בית נטוש, ואיש לא נפגע. בתקיפה נוספת נהרג מוחמד אבו חג'ר מגדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, ונפצעו שלושה אזרחים.

קודם לכן, נהרג ילד בן 14 מאש צה"ל בהפגנה באזור חברון. ההרוג הוא מחמוד מוחמד מסאלמה מהכפר בית עווא, דרומית לחברון. 45 מפגינים נוספים נפצעו. מקורות רפואיים מסרו כי מסאלמה נפגע מכדור בלבו, ומת מפצעיו זמן קצר לאחר שהובא אל בית החולים.

ארבעה פלסטינים מתו אתמול בבתי חולים מצריים, אליהם פונו לקבלת טיפול רפואי דחוף, לאחר שנפצעו באורח קשה בתקיפות צה"ל ברצועה בימים האחרונים. בכך הגיע מניין ההרוגים ל-125, ומניין הפצועים עומד על 380.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully