וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: יש לחדש המו"מ בין ישראל לפלסטינים

4.3.2008 / 4:41

שרת החוץ האמריקאית תבקר היום במזרח התיכון ותדון במצב בעזה. "אנחנו רוצים שהאלימות תיפסק, אך קודם על חמאס להפסיק לשגר רקטות"

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס קראה היום (שלישי) לפלסטינים ולישראלים לחדש במהירות את את שיחות השלום ביניהם תחת חסות ארצות הברית. רייס אמרה את הדברים כשעצרה בבלגיה בדרכה למזרח התיכון. היא צפויה לבקר במצרים, בישראל וברשות הפלסטינית במטרה לזרז את חידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות.

רייס קראה לשים קץ לאלימות שהביאה להריגתם של למעלה ממאה פלסטינים אך לא דרשה באופן מפורש להגיע להפסקת אש , דבר שעלול לעורר כעס בארצות ערב שיראו בכך היתר אמריקאי לישראל להמשיך בפעילותה הצבאית בעזה. כוחות צה"ל אמנם יצאו אמש מרצועת עזה, אולם גורם בכיר בירושלים תיאר זאת כ"הפוגה בת יומיים" בזמן ביקורה של רייס.

"אנחנו רוצים שהאלימות תיפסק אולם בראש ובראשונה על חמאס להפסיק לשגר רקטות אל ערים ישראליות", הצהירה רייס. היא האשימה את חמאס בכך שהוא "משתמש בירי על ישראל כדי לעצור את תהליך השלום שממנו לא ירוויח דבר". רייס הביעה תקווה בהמשך תהליך השלום ואמרה כי היא "מאמינה שניתן להגיע להסכם עד סוף השנה אם כל הצדדים ירצו בכך".

לדברי רייס בכוונתה לדון בקהיר עם שר החוץ המצרי ועם נשיא מצרים בדרכים להפחתת האלימות ולאבטחת הגבול בין מצרים לעזה, שנפרץ בינואר. רייס גם הביעה דאגה ממותם של אזרחים חפים מפשע בעזה ומהמצב ההומניטרי ברצועה ואמרה שתדון בכך בכל פגישותיה באזור.

לאחר ביקור של מספר שעות במצרים, צפויה רייס להגיע לרשות הפלסטינית, שם תיפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד. לאחר מכן תיפגש רייס עם מנהיגים ישראלים בירושלים. בתום ביקורה במזרח התיכון תמריא לבריסל, לפגישת שרי החוץ של מדינות נאטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully