וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות גלובלית - אמת מטרידה או הפחדה?

4.3.2008 / 3:55

בכנס מדעי שכותרתו "התחממות גלובלית איננה משבר" מתחו מדענים ביקורת על אל גור. "אמת מטרידה" או "אקלים של פחד"?

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר אל גור היה המטרה המרכזית לביקורת בכנס מדעי שכותרתו: "התחממות גלובלית איננה משבר". גור זכה בפרס נובל לשלום ובאוסקר בשנה שעברה לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר על סרטו "אמת מטרידה" העוסק בהתחממות גלובלית. הנוכחים בכנס קראו תיגר על הדעה הרווחת בעולם המדעי הגורסת כי גזי חממה תורמים להתחממות גלובלית.

"הסרט היה תעמולה אפקטיבית ביותר, זה היה הולם שהוא קיבל אוסקר מארץ האשליות", אמר טימותי בל, יועץ לענייני סביבה ובעבר פרופסור למדעי האקלים באוניברסיטת וויניפג. הכינוס מומן על ידי מוסד "הרטלנד", ארגון ללא כוונת רווח הדוגל במחשבה חופשית וחוקר נושאים סביבתיים ואחרים "מנקודת מבט של השוק החופשי". לטענת הארגון "שווקים וזכויות קניין פועלים בצורה טובה יותר מאשר מוסדות בירוקרטיים ממשלתיים".

במהלך הכנס הוקרן סרטו של גלן בק, "אקלים של פחד". בק, פרשן טלוויזיה שמרני, טוען בסרטו כי כל אדם המתנגד לתיאוריה שפחמן דו-חמצני וגזי חממה נוספים גורמים להתחממות כדור הארץ, מסומן כ"כופר או נאצי"."הגירסה של אל גור בנוגע לשינוי אקלימי כבר איננה בגדר מדע. היא הפכה לדוגמה. ואם אתה מטיל אותה בספק, אתה כופר", אמר בק.

"ההבנה החלקית שלנו בנוגע לסיבות ולהשלכות של שינוי אקלימי מראה שהמדע עודנו רחוק מהכרעה בנושא", אמר פרד סינגר, מ"פרוייקט מדיניות מדע וסביבה". הוא הוסיף כי "המאמצים למתן את השינוי האקלימי באמצעות הפחתת פליטת גזי חממה הם נמהרים ומוטעים. הניסיונות לשנות כך את טמפרטורת כדור הארץ עלולים להיות נואלים ויקרים".

לורד מונקטון, שהיה בעבר יועצה של ראש ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר, האשים את "השמאל הבינלאומי" בקידום הרעיון שההתחממות הגלובלית מסוכנת. הוא הסביר כי האשמה היא "בתקשורת שרוצה סיפור מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully