וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

3.3.2008 / 23:40

החששות של הסוחרים מהאטה הובילו למגמה מעורבת בבורסה בניו יורק. מדד הנאסד"ק איבד 0.6% וה-S&P 500 הוסיף 0.1%

למרות נתונים טובים מהצפוי במגזר היצרני בארה"ב, לא הצליחו המשקיעים להסיר לחלוטין את החששות מהאטה, שהתגברו עם דבריו של וורן באפט הערב, לפיו בכל קריטריון כלכלי המשק האמריקאי כבר מצוי במיתון. נתונים על ירידה במכירות הרכב בארה"ב שהתקבלו במהלך המסחר לא סייעו והמסחר ננעל במגמה מעורבת.

נאסד"ק ירד ב-0.6% לרמה של 2,258 נקודות, דאו ג'ונס איבד 0.1% לרמה של 12,258 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.1% לרמה של 1,331 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני שהתפרסם היום, מצביע על ירידה במדד היצרנים לרמה של 48.3 - נתון חיובי לעומת הערכות האנליסטים, שצפו ירידה לרמה של 48.1. נתון הנמוך מ-50 נקודות מצביע על התכווצות המגזר, ונתון גבוה מ-50 נקודות מעיד על התרחבות המגזר.

מניית ברקשייר התאוויי (סימול BRK.A) - חברת ההשקעות של וורן באפט - איבדה 2.5% על רקע נפילה של 18% ברווחיה של החברה. הרווח התפעולי, לא כולל השקעות, ירד אף הוא ב-18% ל-2.35 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים, על אף שהכנסות החברה עלו ב-7%, ל-28.04 מיליארד דולר ברבעון.

יונייטד טכנולוג'יז (סימול UTX), יצרנית ציוד הבנייה לגורדי שחקים, נסחרה על רקע הצעת הרכש שהגישה ליצרנית ציוד האבטחה והכספות דיאבולד (סימול DBD) תמורת 2.26 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה, איבדה המניה 1.6%.

טבע נסחרה על רקע הודעתה, לפיה השקיעה החברה כ-651 מיליון דולר בהשקעות מסוג ARS, המגובות במשכנתאות, ב-2007; החברה מכרה ARS והקטינה את שווי אחזקתה ל-444 מיליון דולר.

בנוסף, הודיעה טבע כי קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשיווק גירסה גנרית של הזריקה הכימותרפית לטיפול בסרטן המעי הגס, Camptosar, שפותחה על ידי חברת פייזר, בחוזק של 20 מיליגרם למיליליטר. מכירותיה של הזריקה, במונחי מחיר תרופת המקור, הסתכמו ב-556 מיליון דולר ב-2007.

חברת התוכנה נטמנג’ הודיעה כי לא תירכש על ידי רוקט סופטוור לאחר שהאחרונה כשלה בניסיונה לגייס את המימון לו התחייבה בהצעת הרכש.

נובה מכשירי מדידה הוסיפה 1% לאחר שקיבלה הזמנת המשך למוצר ה-NovaScan העצמאי בהיקף של כמה מיליוני דולרים. ההזמנה הועברה על ידי מפעל ייצור השבבים הגדול ביותר בסין כחלק מאספקת פתרונות מטרולוגיה עצמאיים ומשולבים בתוכנת פיתוח היישומים מתוצרתה.

יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון נפלה על רקע חשד להפסד במכרז בשווי 100 מיליון דולר לפריסת מערכת WiMAX עבור חברת התקשורת היפאנית KDDI. החשד התעורר לאחר שפוג'יטסו שהתמודדה נגד אלוורין במכרז הודיעה היום על זכייתה.

עם המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית השבבים טאואר, את וריפון, את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, ואת יצרנית ציוד התקשורת אורכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully