וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר: סנקציות נוספות על אירן

ספי קרופסקי

3.3.2008 / 21:11

ההחלטה מטילה הגבלות נסיעה על בכירים בשלטון וכוללת סנקציות כלכליות על אירן ועל חברות מובילות במשק האירני

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הערב (שני) להרחיב את הסנקציות על אירן, בשל סירובה לשתף פעולה עם פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ההחלטה מטילה הגבלות נסיעה נרחבות על בכירים בשלטון האייטולות. כמו כן, הההחלטה כוללת סנקציות כלכליות על אירן עצמה ועל חברות מובילות במשק האירני.

הסנקציות אושרו לאחר מאמצים דיפלומטים, ששיכנעו את סין ורוסיה, שעד כה התנגדו למהלך, לתמוך בו ולא להטיל עליו וטו. זו הפעם השלישית שהמועצה מטילה סנקציות על טהרן. 14 מדינות החברות במועצה הצביעו בעד ההחלטה, לא היו מתנגדות ורק אינדונזיה נמנעה. ההצבעה היתה אמורה להיערך כבר אתמול, אולם היא נדחתה בשל קשיים להשיג רוב.

ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ, ציפי ליבני, אמרה בתגובה כי "החלטת מועצת הביטחון השלישית הינה צעד הכרחי נוסף שמבטא את ההבנה שאל לקהילה הבינלאומית להרים ידיים ולעמוד מנגד נוכח ניסיונות ההתגרענות של אירן". לדבריה,"כל החלטה נוספת של כל מדינה, חברה או קבוצה תוסיף עוד משקל שייצר את מסת הסנקציות הנדרשת לעצירת אירן".

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד האשים את ארצות הברית ב"ייצור טרור". בביקור היסטורי בעירק הוסיף אחמדיניג'ד כי "עד לפלישה האמריקאית לעירק, האזור היה שקט, אולם עתה הוא לא יציב ומלא בטרוריסטים". בסוף השבוע התייחס אחמדיניג'ד לסנקציות הצפויות על ארצו ואמר כי אירן תמשיך לדבוק בתוכנית הגרעין. "האומה האירנית תצלח כל מכשול ושום כוח בינלאומי לא יוכל לעצור אותנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully