וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני פונה לתמיכת העולם

ספי קרופסקי

3.3.2008 / 19:14

לדברי שרת החוץ, שנפגשה עם חווייר סולנה מהאיחוד האירופי, ישראל תמשיך להילחם בטרור והיא מבקשת את סיוע הקהילה הבין לאומית

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: ענת ברק

בניגוד למנדט לכאורה שהיה לישראל בזמן מלחמת לבנון לפעול עד שתגיע להישג ממשי, במקרה של עזה לוחצים כל הגורמים הבינלאומיים על ישראל להפסיק את הפעולה מהר ככל האפשר, גם במחיר הישגים חלקיים. בירושלים נפגשה היום שרת החוץ של ישראל ציפי לבני עם האחראי על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חווייר סולנה. לבני הדגישה את הקושי שחשים בימים האחרונים האזרחים הישראלים והבטיחה להמשיך להילחם בטרור. לדבריה, על הקהילה הבינלאומית לתמוך בעמדה הישראלית ולשלול את הלגיטימציה של החמאס ושל מעשיו.

בתוך כך, כחלק ממאמץ ההסברה הישראלי, ערכה הערב (שני) שרת החוץ ציפי לבני תדרוך מיוחד לשגרירים הזרים המשרתים בארץ במשרד החוץ בירושלים, על הלחימה בדרום. "ישראל מותקפת ואנחנו לא מתכוונים להתרגל לזה. זה לא היה מקובל על אף ממשלה בעולם. גם לא עלינו והאחריות שלנו היא לתת מענה לאזרחים המותקפים", אמרה לבני לשגרירים.

"ממשלה אחראית צריכה לתת ביטחון לאזרחיה המותקפים באופן יומיומי", הוסיפה השרה. "כשמדברים בעולם על עונש קולקטיבי –תזכרו שיש בשדרות, באשקלון וביישובי הסביבה עונש קולקטיבי". לשיטתה של לבני, "לא נשחק לפי כללי המשחק של החמאס, אנחנו נשנה את כללי המשחק לפיהם הם מחליטים מתי תוקפים, מתי מפסיקים ולכמה זמן. הפרמטרים שלנו ברורים. אנו נחליט מתי להפסיק את פעילותנו".

בהתייחסות למשא ומתן, ולאיומים מצדם של הפלסטינים כי יקפיאו את השיחות, אמרה שרת החוץ כי "אם החמאס ידע שבשימוש בטרור הוא מביא להפסקת המשא ומתן – זו סיבה מספיק טובה עבורו להמשיך בטרור. אנחנו ידענו זאת והמשכנו בשיחות, ואני מצפה מהפלסטינים לנהוג כך בעצמם".

בתדרוך השתתף קצין בכיר מאמ"ן, שסקר בפני השגרירים את פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה, את היקפי הפעילות החבלנית שהופנתה כנגד ישראל ואת השימוש שעושים ארגוני הטרור באוכלוסיה האזרחית בפעילותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully