וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אירופה מברכות את מדוודב

3.3.2008 / 16:19

האיחוד האירופי ובריטניה מקווים שעתה, לאחר שנבחר מדוודב לנשיא במקום פוטין, יחול שיפור במדיניות החוץ של רוסיה

(צילומים: רוטרס. עריכה: ענת ברק)

מדינות אירופה הביעו היום (שני) את תקוותן כי בחירתו של דמיטרי מדוודב כנשיא החדש של רוסיה תקל על המתיחות ותשפר את שיתוף הפעולה עם מוסקבה. מדוודב, יורשו הנבחר של ולדימיר פוטין, גרף אמש ניצחון סוחף בבחירות לנשיאות וקיבל 70% מקולות הבוחרים.

גרמניה וצרפת הבהירו כי הבחירות לא עמדו בקריטריונים של הצבעה דמוקרטית, אך בדומה לבריטניה ולאיחוד האירופי, הכירו בכך כי תוצאות הבחירות שיקפו את רצון העם הרוסי. "למרות שאני יודע שלא היתה תחרות ממשית בבחירות אלו, אי אפשר להכחיש כי בחירתה של רוסיה ברורה וכי אחוזי ההצבעה היו מדהימים", אמר שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר.

דובר של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמר כי ההצבעה שיקפה את שאיפתה של רוסיה "להמשכיות וליציבות". "דמיטרי מדוודב דיבר בעקביות בחודשים האחרונים לגבי הצורך במודרניזציה ברוסיה והביע את תמיכתו בשלטון החוק", אמר תומאס שטג. "הממשלה גרמנית מברכת זאת ומוכנה לתמוך בו".

בריטניה, שיחסיה עם רוסיה מתוחים, הביעה אף היא את תקוותה לשיתוף פעולה טוב יותר ואמרה כי יש לשפוט את מדוודב לפי הפעולות בהן ינקוט. מדוודב, שיכנס לתפקיד הנשיא במאי, התחייב להמשיך ולדבוק במדיניות קודמו.

הנציבות האירופית נמנעה מלמתוח ביקורת ישירה על הדרך בה התנהלו הבחירות ברוסיה, אך הדגישה כי חשוב מאד שרוסיה תאמץ את הערכים הדמוקרטיים. "אני סמוך ובטוח כי תחת שלטונו של מדוודב, רוסיה והאיחוד האירופי יפתחו את השותפות האסטרטגית שלהם", אמר נשיא הנציבות חוזה מנואל ברוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully