וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצול מהלינץ': "פחדתי שיכנסו לרכב"

פנחס וולף, שולמית אביצור ויהושע בריינר

3.3.2008 / 20:29

שני פקחים של עיריית ירושלים נקלעו להפגנה אלימה במזרח העיר וניצלו מלינץ'. נהג הרכב סיפר לוואלה! חדשות על רגעי האימה

מערכת וואלה!

(צילום: נטע גרנות ורויטרס, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

הרחוב הפלסטיני בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מגיב על ההסלמה בעזה: רכב בו נסעו פקחים של עיריית ירושלים נקלע היום (שני) להפגנה סוערת במזרח העיר.

במהלך האירוע, יידו הפלסטינים אבנים על הרכב וניפצו את שמשותיו. רק לאחר דקות ארוכות, הצליחו הפקחים לחמוק מהמקם. נהג הרכב, משה אפרים, אמר לוואלה! חדשות כי "במהלך פעילות האכיפה במזרח העיר הגענו למחסום של שני פחי אשפה בוערים. בשלב זה החלו ליידות עלינו עלינו אבנים וקפצו לעברנו גברים עם אלות. הבנתי כי אם לא נימלט מהמקום, הפורעים יוכלו לחדור לתוך הרכב ולפגוע בנו".

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, אמר כי "יש התרעות רבות בימים האחרונים על גורמים פלסטינים, שבאים מחוץ לירושלים ומנסים להתסיס את תושבי העיר". לדבריו, "אנו בתקופה קשה בארץ ויש לכך השלכה על ירושלים".

הפרות סדר בכל רחבי הגדה

קודם לכן, נהרג ילד בן 14 מאש צה"ל בהפגנה באזור חברון. ההרוג הוא מחמוד מוחמד מסאלמה מהכפר בית עווא, דרומית לחברון. 45 מפגינים נוספים נפצעו. מקורות רפואיים מסרו כי מסאלמה נפגע מכדור בלבו, ומת מפצעיו זמן קצר לאחר שהובא אל בית החולים.

בשעות האחרונות הפגינו מאות פלסטינים נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה, באזור חברון ובית לחם. לדברי צה"ל, "מאות פלסטינים מתקהלים בבית לחם ובבית עומר, מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה. צה"ל ירה לעברם באמצעים לפיזור הפגנות, ולאחר שאלה המשיכו בהשלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים, נאלצו הכוחות לבצע ירי לעבר פלג גופם התחתון של מסיתים מרכזיים בהפרות הסדר, וזיהו פגיעה". הוא הוסיף כי "נמשיך לפעול במקום, כי אין דרך אחרת".

באזורים נוספים ברחבי הגדה הפגינו מאות פלסטינים. במהלך כל היום התקיימו הפגנות סוערות בחברון, בית לחם, שכם, קלקיליה ובג'נין. "אנחנו לא על סף אינתיפאדה", אומר גורם בפיקוד מרכז לאור ההסלמה באזור, "צריך לשמור על פרופורציות. הגזרה מתחממת אך אנחנו ערניים ולא נותנים למצב לצאת משליטה. עם זאת, אין ספק שאלו לא האירועים שהתרגלנו אליהם בשנה האחרונה".

על פי ההערכות בפיקוד, השביתה הכללית עליה הכריזו הפלסטינים בגדה הביאה את מאות בני הנוער לעימותים עם צה"ל, וההערכה היא שעם סיומה המצב יירגע.

בתוך כך, אזרח ישראלי נפצע הבוקר קל מאבנים שיודו לעבר רכבו דרומית לבית לחם. בשעות הצהרים נמשך ידויי האבנים במקום לעבר כלי רכב ישראלים. אישה אחת נפצעה קל מאבנים שפגעו במכוניתה.

בקלקיליה נפצע הבוקר קצין צה"ל באורח קל מאבנים שיידו לעברו מפגינים. כוחות מג"ב וחטיבת 'כפיר' השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כלפי מאות הפלסטינים שהיו במקום. בשעות הצהריים הושלך מטען חבלה לעבר כוח צה"ל שפעל בבית לחם. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סמוך לרמאללה ולבית לחם יודו אבנים בשלושה מקרים שונים לעבר כלי רכב ישראלים. סמוך לרמאללה נגרם נזק לאוטובוס ולכלי רכב נוסף.

(עדכון ראשון: 14:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully